Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

OS i Pyeongchang 2018


larsbern

Recommended Posts

Är klubbens distriktstävling massstart, eller är det å kolla startnumret för å leda dom rätt?? Och är det massstart tror jag inte 200 st startar samtidigt. Jag försökte å finna karta igår över 30 km loppet, för å se hur de olika sträckorna låg. Skulle vara enklare att bedöma möjligheten till vägvisare då. Jag fann ingen karta och jag är ett stön, så jag håller fortfarande fast vid min tes. Däremot inte sagt att den är rätt. [emoji3]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Förvisso intervallstart, men pm ett gäng på 10-15 pers hanterar 200 starter med 30sek intervall borde en os arrangör klara det samma med masstart.

 

Nu menar jag inte att det borde finnas vägvisare på os nivå, ansvaret ligger alltid på idrottaren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Förvisso intervallstart, men pm ett gäng på 10-15 pers hanterar 200 starter med 30sek intervall borde en os arrangör klara det samma med masstart.

Nu menar jag inte att det borde finnas vägvisare på os nivå, ansvaret ligger alltid på idrottaren.

Hon kanske kan få revanch i Paralympics. Med ledsagare.
Link to comment
Share on other sites

Sen måste jag ge Richardsson en stor eloge för ett mycket väl genomfört lopp med en 7:e-plats och en fantastisk upphämtning, det var många toppåkare han passerade på slutet. (en mil till och det hade blivit brons) Av de svenska herråkarna var det den bästa prestationen under hela OS. :)

Jag var väl lite kritisk till att Hellner åkte hem, men "bryt-Calle" borde nog gjort samma sak med facit  hand.

Av intervjuerna efter lät det tyvärr som att både Richardsson och Kalla startat med dåliga skidor under fötterna. Richardsson fick bättre under fötterna efter skidbytet och körde upp sig ordentligt., medan Kalla fick sämre skidor efter bytet.  Oundvikligt att det blir fel ibland, och tur att Stina fick bra skidor i alla fall, men synd att vi aldrig får veta hur långt det kunnat räcka om även Richardsson och Kalla haft fullträff med vallning och struktur. Verkligen mentalt tufft för en åkare som verkligen prickat formen för ett mästerskapslopp, men så funkar det inte med fäste och glid.

 

Jobbigt med Calles dåliga form också. Han kanske får be Kalla om formtoppningstips eller om det behövs mer mental träning eller vad det kan vara, men bara att hålla tummarna för att han analyserar ordentligt och kommer på vad som behöver göras annorlunda för att bryta trenden till nästa mästerskap.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...