Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Engelbrektsloppet


Kim

Recommended Posts

Körde 2 lager VR45 och 2 lager VR50, täckte sen med VR45 Kanonfäste...HF6 som glid, blev dock sådär...Känns som man borde gått på HF7 istället. Nån som körde HF7?

 

Hur brukar seedingen vara för Engelbrektsloppet? Lätt? Hård?

Kom in på 3.43 och nyfiken på ett ungefär vilket led det ger i Vasan...?[emoji848]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag fick min runda till 55.9km. Normalt brukar det vara ca 58km, men lite annorlunda dragning i år

Min runkeeper (på telefonen) sa 56km.

 

Mycket plastskräp i spåret. Jag var rädd att det skulle fastna något under skidan - vilket det till slut gjorde - men då var det bara några hundra meter kvar!

Link to comment
Share on other sites

Varför ger inga vallamärken tips inför Engelbrekt? Var samma föra året.

Är det VR45 som gäller?

Saknar också vallatips. Men frågade flera vallamärken om de skulle gå ut med tips under dagen men många verkade prioritera OrsaSki Marathon och Västgötaloppet istället. Synd kan man tycka med tanke på att Engelbrekt är ett rätt så stort lopp.

 

Engelbrekts vallaservice lägger ut på FB.min uppfattning är att de flesta körde V40 och 45..Många lade även på V50

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag fick min runda till 55.9km. Normalt brukar det vara ca 58km, men lite annorlunda dragning i år

Min klocka Garmin Fenix 3 visade 56,16km totalt. Tycker det är konstigt att arrangören inte går ut med den riktiga totala sträckan..?

Är den aldrig 60Km? Kollade man sina snitttider så är 59km med...[emoji848]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Min klocka Garmin Fenix 3 visade 56,16km totalt. Tycker det är konstigt att arrangören inte går ut med den riktiga totala sträckan..?

Är den aldrig 60Km? Kollade man sina snitttider så är 59km med...[emoji848]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja det är väldigt konstigt att man inte går ut med riktiga sträckan. Att det doftar några hundra meter är väl Ok, men inte fler kilometer...

Tror aldrig loppet varit längre än dryga 58km

Link to comment
Share on other sites

Ja det är väldigt konstigt att man inte går ut med riktiga sträckan. Att det doftar några hundra meter är väl Ok, men inte fler kilometer...

Tror aldrig loppet varit längre än dryga 58km

Min klocka Garmin Fenix 3 visade 56,16km totalt. Tycker det är konstigt att arrangören inte går ut med den riktiga totala sträckan..?

Är den aldrig 60Km? Kollade man sina snitttider så är 59km med...[emoji848]

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det här gäller väl samtliga svenska långlopp, ironiskt nog utom vasaloppet som är lite långt, själv höll jag enligt officiella resultatlistan 40km/h över upploppet (eftersom förvarning till mål skulle bli 500m) på Västgötaloppet igår.

 

Väntar på samtal från Grip så de kan slänga in mig på sprinten i morgon :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Såg nu att de gått ut på hemsidan i fredags att det är inställt. Nu var jag inte anmäld men funderade på att ev anmäla mig i sista stund.

Hur tror ni inför första vasaloppshelgen då? Snöbrist är det ju även där just nu men det är några veckor kvar.

Jag är anmäld till tjejvasan och hoppas verkligen att loppet inte blir inställt.

Link to comment
Share on other sites

Såg nu att de gått ut på hemsidan i fredags att det är inställt. Nu var jag inte anmäld men funderade på att ev anmäla mig i sista stund.

Hur tror ni inför första vasaloppshelgen då? Snöbrist är det ju även där just nu men det är några veckor kvar.

Jag är anmäld till tjejvasan och hoppas verkligen att loppet inte blir inställt.

Radio Dalarna sa imorse att ledningen funderar på förlägga årets Vasavecka till varvbana på Hemus :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...