Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

skidpår rapportera alla???

• Vänligen logga in för att kunna svara
72 svar till detta ämne

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 inlägg
Andörjan- Enebyberg? Det enda jag vet som finns där är Danderyds golf bana eller? Kolla in på Sunbybergs IK:s hemsida.

Snöflingan

Snöflingan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 19 inlägg
Enebyberg -
Precis hemkommen från en massa varv på Ellljusspåret i Enebyberg som var riktigt bra. Många har varit där och kört men spåren var ändå hyfsat bra. Bitvis lite sönderkörda men skräpfritt och inga genomslag.

10, 5 och 2,5 km spåret är också spårat men jag har ingen aning om skicket än. Någon annan som vet?

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Rudan (återigen) har (2006-01-04 kl 20) mycket bra elljusspår 2,5km. Finskidor och racing trugor med VR40 gav otroligt bra glid och fäste, -10 grader och vindstilla.
På kvällen irriterade snökanonerna på två ställen, men det var knappt märkbart. Vi ska istället tacka de som arbetar med spåret sent om nätterna.

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 inlägg
Alltid lär man sig något nytt:) kanske är värt att åka och testa .

Andörjan

Andörjan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 45 inlägg
Skidspår i norrort, i alla fall östra delen brukar hittas främst i Skavlöten/Rönningesjön och Enebyberg. Givetvis måste också Ursvik nämnas. Väsby/Runby där DM stafetterna brukar gå tror jag har spår. Sollentuna/Väsjöbacken ibland men tyvärr så är passagerna vid backen och campingen inga höjdare. Konstsnöspåret verkar dessutom dröja...trots stora ambitioner från alla inblandade. Sen finns det självklart ett gäng golfbanor för den hugade.
Finns bra spår på lite andra ställen men man vill ju inte att det ska bli mer trångt än det redan är;-)
Rapport från Ursvik i går kväll 17-18.30: Gula 5an ok. Ska vara preppad för skejt men det var väl sisådär. Skejt mellan dubbelspår. Två backar (solbacken + ?) var hårdsaxade med mittvall och grus framme. Mycket folk var det...

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 inlägg
I min eufori över att vara tillbaka i Täby och se snö så kanske jag gav spåren i Skavlöten lite för bra betyg. Det är mycket skräp i alla spår förutom de på ängarna, elljusspåret är rent av uselt på slutet (inget skräp men inget spår förutom skospår).

Sehlis

Sehlis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 17 inlägg
Spårstatus i Brottby (ca 30km norr om Sthlm vid E18)
Inför helgens tävlingar så har dem spårat superfina och hårda spår. Det är en 5 km slinga som gäller varav 4 km är elljus.
Se mer under www.brottbysk.nu

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Lida hade (2006-01-05, kl 20) mycket bra maskin preparerade elljusspår för klassiskt (2,4km). Bra stavfäste men tyvärr ganska dålig glid -1 grader Celsius.
Elljusspår (röd 2,3km) för skating (fristil) var hyffsat, med lite fotspår och relativt smalt, men med Stockholmsmått mätt så var det riktigt bra.

fischer

fischer

Ny medlem

• Members
  • 0 inlägg
du sehlis, hur ser banprofilen ut för brottbys 5 kilometers slinga??

fischer

fischer

Ny medlem

• Members
  • 0 inlägg
drottningholms gk på ekerön har fina klassiska spår, visserligen mycket folk men man får va glad att vi huvudtaget har snö :)

Sehlis

Sehlis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 17 inlägg
Vad gäller banprofilen på Brottby så är det ett klassiskt motionsspår som går antingen upp eller ner :)
Det är en rejäl uppförsbacke efter ca 2km. Sedan lite kuperat och vid sista km är det en större nedförsbacke som svänger av på slutet.
En ganska kul bana där det "händer saker hela tiden".

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Rudan hade (2006-01-08, kl 15) ganska bra spår och stavfäste på 2,5km. Ängarna (3,3km) är bättre där det inte finns några som helst barr eller liknande i spåret, vilket elljusspåret (2,5km) börjar få. Den senare har även mer eller mindre sönderkörda backar. Finskidor kan fortfarande rekommenderas på bägge spår, med reservation på elljusspåret under dagarna som kommer.

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Lida hade (2006-01-10 kl 17) mycket bra och hårda spår dessutom med utmärkt stavfäste. Spåren hade tyvärr för lite snö vilket ledde till genomslag på några få ställen.

Rekomendationen lyder: ful-skidor men racingstavar. Temperaturen var 0 grader och lätt regn, två skidor testades, dels med klister (skar) och dels tejp. Tejpen visade sin bästa sida och var det bättre alternativet för dagen med avseende på fäste.

Klas(annandator)

Klas(annandator)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 29 inlägg
Jag tänkte ge mig ut i morgon fredag em. Har någon varit ute norr om sta'n? Enebyberg, Skavlöten, Brottby, eller i värsta fall golfbanor.

Haddock

Haddock

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg
Är det nån som varit ute vid Fiskartorpet (Stockholm) och kört 2,5-km-slingan de senaste dagarna? Jag var där för senast 10 dar sen och funderar på hur snötillgången/spåret ser ut nu...

Mvh
Anders

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 inlägg
Info Om Rudan
2006-01-13 Konstsnöspåret med avgift har öppnats igen. Avgift 50 kr/dag, 500 kr säsong
enligt
http://members.chell.../lexikon/rudan/

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg

Är det nån som varit ute vid Fiskartorpet (Stockholm) och kört 2,5-km-slingan de senaste dagarna? Jag var där för senast 10 dar sen och funderar på hur snötillgången/spåret ser ut nu...

Vi saknade din spårrapport för 10 dagar sedan... Om ingen rapporterar så finns det inget att läsa...

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 586 inlägg
Själv stakar jag mest runt på Nacka golfbana. Inga jättebra spår, men då det mest är öppna ytor så finns inte så mycket barr. Tog en vilodag igår men ska dit idag igen... Ibland fastnar stavarna i gamla stavhål, så finstavarna kanske är dumt...??? (Man bör inte åka in på Ekedalsspåret...)

Se VIF´s hemsida
http://www.svenskidr...433&CatId=85455

Redigerat av Dunderklumpen, 15 januari 2006 - 18:37 .

Osquar

Osquar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 207 inlägg
Rudan hade (2006-01-15 kl 15) ett (ungefär) 1,5km långt konstsnö spår i form av två slingor, dels den vanliga frampå planen men nu även med en extra backe upp till elljusspåret och en kort, kort raka för att ganska direkt glida i en lång nerförsbacke ned till planen igen.
Kvalitén på spåret var mycket varierande. Allt ifrån hårt snabb snö (nästan is) i perfekta spår till lös konstsnö i drivor. Gliden var också varierande. Finskidor och racing stavar kan användas, eftersom snölagret var tjockt.
Jag körde tejp som fungerade någorlunda bra. Fästet var bra tills tejpen tyvärr började frysa under skidorna.

JohanH

JohanH

Medlem

• Members
  • Pip
  • 172 inlägg
Skavlöten i Täby var i går 2005-01-17 helt kört. Sladdade runt på en 400 m slinga på ängarna men måste nog titta efter ett par nya skidor snart. Frusna komockor stack upp överallt + lite grus och annat godis.
Rönningesjön börjar i alla fall bli slät nog för skridskostakning.
Mer snö!!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar