Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köpa Fluidvalla idag?


patflemming

Recommended Posts

Hej Forum

Ser att Skistart har 20% på alla valla idag och tänkte köpa den där svindyra Toko fluiden och använda som snabbvalla och slippa hålla på så mkt med paraffin. bra eller dålig idé. Hur bra glid ger fluid jämfört med ett HF paraffin?

 

Tänkte så småningom komplettera med en rill och typ köra Rill + Fluid för att få glid vilket enligt mig verkar väldigt enkelt och smidigt.

 

Pulver tänker jag skippa.

Link to comment
Share on other sites

WTF jag tänkte att det verkade vara världens bästa lat-lösning. Enligt uppgift skulle den hålla i 4-5 mil dvs 2-3 träningspass * 20 par dvs hade räckt hela vintern för mig. Hade då tänkt köra bara med denna utan massa paraffin, pulver och annat tjafs och då tycker jag att ca 1200:- kan vara en motiverad kostnad.

Sen skulle jag givetvis kört med den på vasan som pricken över i:et.

Link to comment
Share on other sites

Ingen har helix på träning. Det är en ren toppningsprodukt.

WTF jag tänkte att det verkade vara världens bästa lat-lösning. Enligt uppgift skulle den hålla i 4-5 mil dvs 2-3 träningspass * 20 par dvs hade räckt hela vintern för mig. Hade då tänkt köra bara med denna utan massa paraffin, pulver och annat tjafs och då tycker jag att ca 1200:- kan vara en motiverad kostnad.

 

Sen skulle jag givetvis kört med den på vasan som pricken över i:et.

Jag tycker det låter lite väl från skistarts sida att påstå att den håller 4-5 mil. Det är ju som sagt en toppningsprodukt.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan rekommendera Vauhti Quick and glide. Betydligt billigare och fungerar riktigt bra om du vill ha enkel lösning med flytande valla.
 

Stryk på>låt torka>borsta>ÅK

 

https://www.skistart.com/swe/vauhti-quickhf-hf-mid.html Fungerar ritktigt bra i nysnö. Finns en "WET" också för blötföre.

Vill du lägga någon krona extra finns ju UF: https://www.skistart.com/swe/vauhti-uf-liquid.html

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...