Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alperna


Pikebuster

Recommended Posts

Livigno är nice, men inte så långa spår. Kanon ställe om man vill kombinera längd och utför eller man är flera som vill lite olika. På andra sidan bergen i Pontresina i Schweiz är det nice med 22 mil längdspår. Men då är man i det dyrare Schweiz. Sedan var det ganska trevligt besök både i Kleinwalsertal ( nära Obersdorf ) TROR dock inte så snösäkert tidigt och sent på säsongen. Här är de grymma med att pistsa varje kväll. Toblach är trevligt och köper man spårkortet för hela området så har du härliga spår i lite olika dalar. Skulle jag vara tvungen att välja ngt av dom så vet jag faktiskt inte vad jag hade valt. Finns ju massor med ställen att besöka. Men just dessa 4 har jag besökt och kan rekommendera. Både Kleinwalsertal och Livigno körde jag kombinerat utför / längd. Men jag hade hellre valt Livigno om jag vill åka mera utför. Kleinwalsertal har jätte fina winterwanderweg, alltså om man har med ngn som gillar ut att springa eller gå på fina pistade leder. Pontresina har magiskt system taget ur en saga. Men som sagt lite dyrt så beror på ekonomin. Toblach är mera prisvärt. 

Link to comment
Share on other sites

Pontresina är inte så farligt dyrt om man tex bor på sport-vandrarhemmet vid tågstationen. Och det är dessutom extremt bra läge för längdåkning. Byggnaden är själva spårcentral-byggnaden om man säger. 

Boende kan man hitta till okey pris, mera dyrt att handla mat och äta ute osv ;) men fantastiskt trevligt område och jätte fint längdsystem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...