Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rekommendationer på tävlingar


Fannyss

Recommended Posts

Hej,

Det är så att min mamma fyller 60 nu i vår och jag funderar på att ge bort en skidresa/skidtävling till henne i present. Vi åkte halvvasan i år och tyckte att det var en ganska lämplig längd men jag skulle behöva lite hjälp med rekommendationer på roliga tävlingar. Vi är absolut mer av glada amatörer än elitåkare och söker ett lagom långt och trevligt lopp. Det får gärna vara på något vackert ställe eller ha en kul twist som ett nattlopp eller liknande. Jag söker främst lopp i Sverige eller i Norge under 2020. Har ni något lopp som ni kan rekommendera? Jag vore i så fall extremt tacksam!

Allt gott

Fanny

Link to comment
Share on other sites

Har man tagit sig till Gällivare, det inte långt till andra lopp i Norge och Finland som går ungefär samma tid. Reistadslöpet har en sträcka på drygt 30km, fantastisk fjällnatur men tuffa backar. Lapponia Ski week har halvdistanser, 25, 30 & 40km. Saami Skirace har 30km. Ylläs-Levi dock 55km som kortaste sträcka. Dundret runt är fint men dessa lopp ännu finare anser jag.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...