d blir jag, Lars Erik o Enklaresport som stålsicklar deras skidor i vinter. Till de stora mästerskapen kallar vi in Doc. Kuzmin.

Turbulensen i landslagsledningen
Postad 11 september 2019 - 08:25

Postad 25 september 2019 - 07:48

”Är det du eller känner du någon som skulle passa i rollen?”
Ja hallå era tomtar! Jonas Peterson !!
Hoppas nu att vallagrabbarna är delaktiga i processen med att anställa ny chef.
Postad 25 september 2019 - 14:41

Är ju lite konstigt att du föreslår en person som de bevisligen inte tyckte passade in?
Postad 25 september 2019 - 18:30

Är ju lite konstigt att du föreslår en person som de bevisligen inte tyckte passade in?
Precis. Gör om gör rätt. Nu har det visat sig att även Grip fick sparken. Ja jösses. Rena dokusåpan.
Postad 23 november 2019 - 17:08

Bekräftar bilden av hur cirkusen gick till. Grabbgänget i vallatrailern fick alltså både Johan Sares och Jonas Peterson sparkade. Löjligt!
Postad 23 november 2019 - 18:42

Jag tycker det var bra att SVT lyfte lite på förlåten och redovisade lite av alla turer. Tack vare Mathias Fredriksson fick vi veta en hel del, men långt ifrån allt tex varför Richard Grip sparkades. Man fick även en känsla av att Jonas Petersson sparkades på lite oklara grunder. Mathias hade tillfrågats och tackat nej till att bli landslagschef och han avgav familjeskäl som orsak. Bidragande orsak kan vara att det fortfarande finns en del outrett och skulle kunna försvåra uppdraget. Pops brukar vara vänligheten själv, men denna gång ställde han tuffa frågor till högste chefen om varför de mörkat om kickandet i förbundet, men fick väl inga konkreta besked. Återstår att se om något ytterligare kommer fram eller om detta var allt.
Postad 24 november 2019 - 01:25

Märkligt att man lägger locket på för att, som man säger, skapa lugn och ro. Resultatet blir precis det motsatta, alla vill veta vad som ligger bakom och gräver efter info.
Postad 25 november 2019 - 09:16

Nya regler runt ackrediteringsvästar och fluorvallning kommer väl ändå att påverka situationen för vallateamen? Vore intressant att få läsa en läcka från hur vallateamet resonerade under våren kring organisationen!
Postad 25 november 2019 - 23:17

Ordningen verkar inte vara återställd inom landslagsorganisationen. Landslagets herrtränare Mattias Nilsson går ut i pressen och kritiserar Calle Halfvarsson för hans sätt att åka i sprinten. Det är väl en gyllene regel att all kritik tas upp inom laget och inte via pressen. Inte bidrar detta till att skapa lugn och harmoni i laget.
Postad 16 januari 2020 - 16:42

Spekulationer vem det kan vara?
Gunde Svan?
Rutger Jönåker?
Inge Glid?
Oavsett bör det vara nån som är duktig på att rätta in sig i ledet
Postad 16 januari 2020 - 18:08

En ny kapten är nära att anställas enligt Herr översteTomte Ola Strömberg. Mitt i säsongen
Spekulationer vem det kan vara?
Gunde Svan?
Rutger Jönåker?
Inge Glid?
Oavsett bör det vara nån som är duktig på att rätta in sig i ledet
Häromdagen antyddes det att det inte nödvändigtvis var någon med skidbakgrund men med idrottsbakgrund.
https://www.svt.se/s...-ar-i-slutfasen
Jag tror ändå på Niklas Jonsson.
Postad 16 januari 2020 - 20:05

Häromdagen antyddes det att det inte nödvändigtvis var någon med skidbakgrund men med idrottsbakgrund.
https://www.svt.se/s...-ar-i-slutfasen
Jag tror ändå på Niklas Jonsson.
Så kloka kan aldrig ledningen vara!
Jag gissar på Lasse Kroner
Postad 16 januari 2020 - 20:17

Kan ha fel men det verkar vara fler akademiker i norsk skidåkning, relativt många elitåkare som tagit universitetsexamen. Borde inte vara en nackdel högre upp i organisationerna, om man säger så. Inte världsettorna då men nivån därunder och långloppsgänget - dvs som dom bästa svenskarna:)
Postad 16 januari 2020 - 23:22

Kan ha fel men det verkar vara fler akademiker i norsk skidåkning, relativt många elitåkare som tagit universitetsexamen. Borde inte vara en nackdel högre upp i organisationerna, om man säger så. Inte världsettorna då men nivån därunder och långloppsgänget - dvs som dom bästa svenskarna:)
Jag har gjort liknande subjektiva observation. I Norge har skidor hög status i samhället i stort och fler talanger söker sig kanske till området. Talanger med hög kapacitet, analysförmåga etc. ”Istället för UD blir det skidförbundet”
På åkarsidan så om man jämför intervjuer i norsk TV av deras landslagsåkare med den svenska motsvarigheten så framstår svenskarna som tja nästan träiga eller osakliga. Men på svenska damsidan är det annorlunda.
Postad 17 januari 2020 - 12:53

Postad 17 januari 2020 - 15:26

Jag är inte ett dugg förvånad. Denna ledningen har inte en susning, om någonting. Undrar om den ens vet vad som är fram och bak på en häst!
Postad 26 mars 2020 - 14:32

Det osade katt redan från början. Det var en märklig soppa.
Jonas Peterson slutat
Johan Sares slutat
Johan Olsson slutad ( och börjat igen)
Urban Nilsson slutat
Annika Zell slutat
Alla inom ett halvår. Vad är det för ”rödgrön röra” bakom lyckta dörrar på kanslit?
Ja, inte nog med det nu har Mattias Nilsson och Fredrik Uusitalo fått gå, cirkusen fortsätter. :ph34r:Vad säger ni om högste bossens svar på Blomqvists kritik ?
Postad 26 mars 2020 - 17:29

Ja, inte nog med det nu har Mattias Nilsson och Fredrik Uusitalo fått gå, cirkusen fortsätter. :ph34r:Vad säger ni om högste bossens svar på Blomqvists kritik ?
"Fått gå"? Var kommer den informationen från? Eller är det din tolkning av att de slutar?
Postad 26 mars 2020 - 17:47

ä
"Fått gå"? Var kommer den informationen från? Eller är det din tolkning av att de slutar?
Blomqvist gjorde en antydan om att även om det officiellt heter att de slutar på egen begäran måste det finnas någon mer anledning. Vad tror du själv ?
Postad 26 mars 2020 - 20:41

Vad vet "Blomman"???? Han har ju som vi vet inte alltid koll när han kommenterar ett lopp i TV, som ju faktiskt är hans jobb. Varför kan inte folk få sluta ett jobb utan att det ska skapas konspirationsteorier till höger och vänster?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar