Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Turbulensen i landslagsledningen

• Vänligen logga in för att kunna svara
50 svar till detta ämne

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

ä

Blomqvist gjorde en antydan om att även om det officiellt heter att de slutar på egen begäran måste det finnas någon mer anledning. Vad tror du själv ?

Jag tror att det är ett tufft jobb att ha oavsett pga alla resdagar i synnerhet om man har småbarn hemma så att man slutar på eget initiativ låter rätt sannolikt för min del.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Ja absolut. Senaste året har Rikard Grip, Johan Sares, Annika Zell, Jonas Peterson, Urban Nilsson, Mattias Nilsson och Fredrik Utisalo alla slutat pga egen begäran...

Dags att börja städa trappan uppifrån, som en vasaloopsvinnare sa.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

Ja absolut. Senaste året har Rikard Grip, Johan Sares, Annika Zell, Jonas Peterson, Urban Nilsson, Mattias Nilsson och Fredrik Utisalo alla slutat pga egen begäran...

Dags att börja städa trappan uppifrån, som en vasaloopsvinnare sa.

Det är onekligen några som fått sparken men det innebär inte att alla som slutar fått sparken. Riktigt så illa är det inte ens i Svenska skidförbundet.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg

Det är onekligen några som fått sparken men det innebär inte att alla som slutar fått sparken. Riktigt så illa är det inte ens i Svenska skidförbundet.

Precis så illa är det. Folk får både sparken och slutar av egen vilja. Det är fullständig katastrof på SSF. Det påstod jag redan i förra våren. Nu börjar det på allvar påverka åkarna

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Jag tror att det är ett tufft jobb att ha oavsett pga alla resdagar i synnerhet om man har småbarn hemma så att man slutar på eget initiativ låter rätt sannolikt för min del.

Det betvivlar jag inte på och det är inte den enda yrkesgruppen, som tvingas vara hemma från familj och barn under kortare och längre perioder. Men trivs man på sitt arbete och känner att man kan göra ett bra jobb utifrån de förutsättningar som gäller kan man stå ut med de olägenheter som bortvaro och resande innebär. Jag tror att båda insett att dessa förutsättningar inte finns, dels med den stora omsättningen av personal och med ett vallateam minst sagt ojämna i sina prestationer. Lite synd om Calle, som haft bra stöd av Mattias Nilsson när det strulat för honom.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Jonas Peterson (den som kunde räddat landslaget) bekräftar i BT det jag vetat länge. Den mycket speciella stämningen hos Grabbarna i vallabussen fällde honom. Dags att se sig själv i spegeln nu Överste direktör. Det totala förfallet är redan här. Hört att Ebba funderar på byta till nordisk kombination

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Jag ringde upp Jonas Peterson i samband med Borås skidfestival och frågade om jag kunde delta i skejtloppet fast jag var från ett annat distrikt. Han svarade att det inte var några problem och jag uppfattade honom som en trevlig och positiv person.  :)  (sen kraschade coronan tävlingen så det blev inget lopp)

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Nu har den nya organisationen presenterats och vilka som ingår i de olika träningsgrupperna. Finns väl inte så mycket att säga utan det handlar om att se att det fungerar så bra som de lovar. Nu hörde jag inte journalistutfrågningen och om frågan ställdes varför Johan Ohlsson inte nämndes öht i tränarorganisationen. Han har självmant valt att hoppa av efter att det varit helt tyst från Förbundet och de inte ens velat ha en utvärdering av hans jobb, vilket kan tyckas märkligt.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Börjar bli lite ordning på denna soppatorsk som landslaget varit. Gillar skarpt hur få herrar det är. Kunde gott varit ännu nån mindre. Hoppas Wille kan utvecklas bra. Han har ju bra sparring i Frida. Nä rackarns nu ser det ljusare ut för SSF. Det kunde iofs knappast gå åt nåt annat håll. Clownnäsorna kunde inte bli större. Nu vänder vi blad, som knugen sa. Perry, Frida och Linn kan bli en löjligt giftig trojka

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Börjar bli lite ordning på denna soppatorsk som landslaget varit. Gillar skarpt hur få herrar det är. Kunde gott varit ännu nån mindre. Hoppas Wille kan utvecklas bra. Han har ju bra sparring i Frida. Nä rackarns nu ser det ljusare ut för SSF. Det kunde iofs knappast gå åt nåt annat håll. Clownnäsorna kunde inte bli större. Nu vänder vi blad, som knugen sa. Perry, Frida och Linn kan bli en löjligt giftig trojka

:)+ tummen upp

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 707 inlägg
Lite mer inside om vallagänget - https://svenska.yle....m_medium=social

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar