Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sportdryck blandad med Liquid


boffi

Recommended Posts

Är det för att vinna tid och slippa klämma i dig liquiden och sen skölja ner den med sportdryck eller är det för att få en exakt blandning liquid/sportdryck ?

 

Mest för att slippa bli kladdig och strulet med förpackningarna under loppen och så har jag ju alltid haft sportdryck och tagit liquid efter bestämda intervaller på lopp, ca 1 varje mil.

Kanske inte behövs och starkare sportdryck kanske ger samma effekt men jag upplever att man blir mycket piggare efter liquiden.

Link to comment
Share on other sites

Nu hänger jag inte med. Blanda ner en liquid i sportdrycken? Varför? Vill du ha mer bang är det väl bara blanda starkare dryck från början? Själv använder jag geler med koffein som nödraketer sista 30min typ på ett långlopp.

Håller med. Liquid är i praktiken starkt blandad sportdryck. Vill man ha kicken som kommer från koncentratet ör det bättre att ha med sig en liquid. Själv brukar jag köra lite hårdare blandad sportdryck om det är längre lopp och toppa med några liquid som jag tryckt ut i en softbottle för att slippa att hålla på med skräp.

Link to comment
Share on other sites

Håller med. Liquid är i praktiken starkt blandad sportdryck. Vill man ha kicken som kommer från koncentratet ör det bättre att ha med sig en liquid. Själv brukar jag köra lite hårdare blandad sportdryck om det är längre lopp och toppa med några liquid som jag tryckt ut i en softbottle för att slippa att hålla på med skräp.

Nu hänger inte jag med; ... liquid som tryckts ut i en softbottle... är det inte samma sak som att trycka i sig den direkt ????

Link to comment
Share on other sites

Nu hänger inte jag med; ... liquid som tryckts ut i en softbottle... är det inte samma sak som att trycka i sig den direkt ????

Högst relevant fråga när jag inte förklarade fullt ut varför! Jag kör med en smidig ryggsäck där jag fäster en soft bottle, kan då dricka genom att böja huvudet lite (behöver inte ta av handskar etc....) Tycker det är smidigt att kunna få i sig raketbränsle mellan stationerna. Overkill? Japp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...