Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderkatalogen 19/20


larsbern

Recommended Posts

Ingen kritik mot layouten, men tyvärr upplever vi inte dessa härliga vinterbilder så ofta, snarare en smutsig snösträng i ett snöfritt landskap. Men det behövs kanske härliga målbilder för att motivera sig under mörka och trista höst- o vinterförhållande. :rolleyes:

Bilder på smutsiga snösträngar vore bästa reklamen för högflour och pulver; "skitsnö och plusföre kräver dessa produkter".

(Trots att jag som miljö-pk och enkel motionär nobbar fluor tror jag mig ha begripit ovanstående).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bilder på smutsiga snösträngar vore bästa reklamen för högflour och pulver; "skitsnö och plusföre kräver dessa produkter".

(Trots att jag som miljö-pk och enkel motionär nobbar fluor tror jag mig ha begripit ovanstående).

Som skidåkare kan man inte vara miljö-PK, då får man snällt stanna hemma och putsa på skidorna hela vintern. Att flour fasas ut är väl mer en hälsofråga än en miljödito,

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Företaget bygger inte på en person, det tror inte jag som mest handlat av andra än Pölder himself.

Även om Pölder var en väldigt synlig person som hördes mycket så var det nog inte alltid positivt bemötande av de tvärsäkra uttalandena, hans inställning till stålsickling var ju inte så korrekt i min mening. Kanske enklare att få kunder nu? De är ju fortfarande otroligt välsorterade och har samma kompetens kvar i företaget.

Namnet är väl inarbetat dock och jag undrar just om de byter nu?

Till vad?

 

KingKong skidor och orientering?

Nässjö Sport vore nog det tråkigaste men ett alternativ?

Skid och orienteringcenter?

Kalles Sport? Kalle är en profil och trevlig i affären att handla av.

Link to comment
Share on other sites

Min teori varför Tony lämnar nu är att vill lämna på topp med ett väl inarbetat gäng, som kan föra hans vision vidare. Flourförbudet tror jag inte har påverkat alls, "det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna", men däremot coronapandemin. Osäkerheten om det blir något vasalopp 2021 påverkar presumtiva köpare till att avvakta och det påverkar försäljningen negativt, så det kan vara en anledning. Det kan ju också vara så att han fått ett erbjudande som han bara inte kan tacka nej till.

När krutröken lagt sig efter "Bomben" får vi väl reda på Tonys kommande projekt.

Link to comment
Share on other sites

Min teori varför Tony lämnar nu är att vill lämna på topp med ett väl inarbetat gäng, som kan föra hans vision vidare. Flourförbudet tror jag inte har påverkat alls, "det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna", men däremot coronapandemin. Osäkerheten om det blir något vasalopp 2021 påverkar presumtiva köpare till att avvakta och det påverkar försäljningen negativt, så det kan vara en anledning. Det kan ju också vara så att han fått ett erbjudande som han bara inte kan tacka nej till.

När krutröken lagt sig efter "Bomben" får vi väl reda på Tonys kommande projekt.

 

Dina teorier stämmer inte alls tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Väldigt öppen tolkning kanske men jag tror Volevodin hade mer rätt än han själv tänkt sig?

 

"Det kan ju också vara så att han fått ett erbjudande som han bara inte kan tacka nej till"

 

Sedan vet jag väldigt lite dock och hoppas på en ljus framtid för företaget så att sydöstra Sverige har kvar en välsorterad och kompetent skidbutik.

Link to comment
Share on other sites

Nu är det väl dags att nån berättar varför TP lämnar och vad karln ska göra härnäst. Såpass stor är Pölder Sport inom ankdammen längdsverige att det kan ses som ett allmänintresse för oss längdåkare.

 

Jag tror det är curlingproffs på heltid som gäller. Butiken är jag inte orolig för. Kompetens och servicen blir säkert inte drabbad

Link to comment
Share on other sites

Finns en låst artikel i smålandstidningen (https://www.smt.se/logga-in/grundaren-tony-polder-har-lamnat-sitt-livsverk-efter-30-ar-vd-vi-var-inte-overens-om-foretagets-framtid ) som jag inte kan läsa men det verkar som man har varit oense om företagets framtid.

Det står bara att dom inte hade samma syn på reklam och fokus på sortiment, Tony var mer inne på längd bara samt att han hade planer på att pensionera sig snart i alla fall. Det är väl bra om dom sköter det professionellt.

Link to comment
Share on other sites

Läst längdbibeln nu. Och vad trött man blir på glidvallaindustrin.In med lite zink och silikon så tar vi samma pris som tidigare HF vallor. 549kr för 40 gram stearin.

 

Pölder Sport påstår att man kommer bli diskvalificerad om man upptäcks med fluor på belagen på nationella tävlingar :) Haha ja den var rolig. Snacka om att försöka hota sig till försäljning av nya vallor. Jag vill se när Rutger Jönåker åker dit för fluorfusk från led 4 på Orsa Grönklitt ski maraton :) ”Dina skidor har blivit utvalda för att skickas till NASA för vidare analys. Tills vidare tilldelas ingen medalj eller vetebulle”

Jag tänker definitivt inte slänga mina fluorvallor i soptunnan för detta tramsiga beslut. För att inte tala om alla fästvallaburkar med fluor i man äger. Tror dom konsumenterna är ett gäng lallande idiotier eller?

Link to comment
Share on other sites

Läst längdbibeln nu. Och vad trött man blir på glidvallaindustrin.In med lite zink och silikon så tar vi samma pris som tidigare HF vallor. 549kr för 40 gram stearin.

 

Pölder Sport påstår att man kommer bli diskvalificerad om man upptäcks med fluor på belagen på nationella tävlingar :) Haha ja den var rolig. Snacka om att försöka hota sig till försäljning av nya vallor. Jag vill se när Rutger Jönåker åker dit för fluorfusk från led 4 på Orsa Grönklitt ski maraton :) ”Dina skidor har blivit utvalda för att skickas till NASA för vidare analys. Tills vidare tilldelas ingen medalj eller vetebulle”

Jag tänker definitivt inte slänga mina fluorvallor i soptunnan för detta tramsiga beslut. För att inte tala om alla fästvallaburkar med fluor i man äger. Tror dom konsumenterna är ett gäng lallande idiotier eller?

Vad tyckte du om underhållningsvärdet med den nya Pölderkatalogen ? Inget kingarnas king kong king, ingen prylnisse, ingen uppmaning att inte köpa viss produkt, ingen måsteprodukt osv.

 

Link to comment
Share on other sites

Visst var det stor skillnad på texten!

Lite mesigare men kanske också mer trovärdigt?

Nja, fluorvallor eller ej så klara man sig nog utan pulver eller andra glidvallor bara man köper nya Madshus 3.0... friktionslöst glid? Låter väl OK, tycker ni inte det?

 

Pölder satte onekligen mer färg på texten och mindre leverantörstext och mer egen kommentar (nu gissar jag), rätt eller fel så var det mer underhållningsvärde, det medger jag.

Link to comment
Share on other sites

Tyckte katalogen i övrigt var bra. Läser alltid igenom alla sidor. Ett lätt sätt att få lite överblick över säsongens prylar. Men som vanligt är skidmodet för jävla trist. Swix nya racedräkt var snygg och Craft har äntligen snajsat till sin kollektion lite grann iaf. Färgglada 90talet kom tillbaks.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Undrar hur det kändes när det blev en vinter med mer snurr på försäljningen på många år - kanske bra då han inte behövde oroa sig för bolaget - kanske synd att inte få avsluta med ett superår ?

Oavsett det hade jag förväntat mig att han skulle dyka upp som expertkommentator i något skidsammanhang - vad han inte vet om skidprylar, valla o material är knappast värt att veta. Det skulle väl vara kul med referat kryddat med kingarnaskingkongking ! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...