Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

PW med eller utan stavar?

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Ozzian

Ozzian

Medlem

• Members
  • Pip
  • 294 inlägg

Jag går varje dag och funderar om jag ska ta med stavarna för ökad effekt?

Man bränner ju mer kalorier men kan det ge något skidmässigt?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 252 inlägg

Nog är det mer positivt för skidåkningen än att gå utan. Du får hänga på ett gammalt däck eller liknande och släpa runt. Det fanns en variant med sopborstar som såldes ett tag. Annars går det att göra själv men piasavakvastar slits fort på asfalt.

Det fanns ju även med en gång i Vasalöparen ett test av några stavar med hydrauliskt motstånd som man hade runt midjan. De gick alltså inte ner i backen. Har inte sett till något om dessa efter detta och hittade inget vid googling heller, saknar väl rätt nyckelord.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
elghufs

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Fantastiskt framsynt att man under 1900-talet skapade dessa fantastiska sopberg som tex Hammarbybacken, Väsjöbacken m.fl. liknande kullar som finns i många svenska städer. Ta med stavarna och uppsök närmsta backe av hyfsad storlek och lutning.

Man skulle önska att man kunde få deponera lite mer sopor så att man kunde öka på med fler höjdmeter på en del håll.

Ozzian

Ozzian

Medlem

• Members
  • Pip
  • 294 inlägg

Jo älglufs o backträning är jag med på,, men jag går ju med hunden ca 45 min varje dag,, då på släta marken i skogen, eller på skogsstigar,, det var där jag funderade på stavgång.

jag tar viktvästen ibland om jag ej hinner träna, men den ger mest stabilitet i knähöfter och ji den ger högre puls.

Antar jag kan ta mina vanliga skidstavar till vardags PW ?

NotReallyGunde

NotReallyGunde

Medlem

• Members
  • Pip
  • 271 inlägg

typ slalomlängd på stavarna och gå lite mer aktivt, spänn in svansen mellan benen och låt armarna jobba

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

typ slalomlängd på stavarna och gå lite mer aktivt, spänn in svansen mellan benen och låt armarna jobba

Hundens svans ? :D

kayaker

kayaker

Medlem

• Members
  • Pip
  • 338 inlägg

Fantastiskt framsynt att man under 1900-talet skapade dessa fantastiska sopberg som tex Hammarbybacken, Väsjöbacken m.fl. liknande kullar som finns i många svenska städer. Ta med stavarna och uppsök närmsta backe av hyfsad storlek och lutning.

Man skulle önska att man kunde få deponera lite mer sopor så att man kunde öka på med fler höjdmeter på en del håll.

Det skapas en del nya backar med schaktmassor även idag.  

/Fredrik

Worldloppet Gold Master

Marathon de Bessans, Jizerska 50, Dolomitenlauf, Marcialonga, König Ludwig Lauf, Transjurassienne, Gatineauloppet, Tartu Maraton, Finlandiahiihto, Vasaloppet, Bieg Piastow, Engadin Ski Marathon, 7-Mila, Bothnialoppet, Dundret Runt, Malmstråket, Engelbrektsloppet, Wadköpingsloppet 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar