Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnöspår


Volevodin

Recommended Posts

De skidanläggningar som var på hugget, när det blev några dagars minusgrader, har ju lyckats få fram spår av varierande längd, mest åt det kortare hållet. Vi som är "insnöade" på skidor tar ju tillfället i akt att få några mil i benen med förhoppning att Vår Herre skall starta upp snöproduktionen. Jag har åkt tre gånger på Hanaslövs dryga halvkilometerspår drygt en timme åt gången. De senaste dagarnas regn o blåst har tärt på spåret, men fortfarande är det fullt åkbart. Idag fick jag "städa bort" grenar, löv o skräp i spåret, då det blåst kraftigt sista dagarna.

"Det måste vara något fel i huvudet på den där personen" skulle en utomstående kunna tänka, om han såg mig åka fram och tillbaka i ett i övrigt snöfritt landskap. Jag skulle svara att "det underlättar" och sen åka vidare.

Spåret är platt och för att få lite träning för benen lägger jag in vanlig tvåtaktsdiagonal men även tretaktsdiagonal. Ni som tillhör den yngre generationen vet nog inte vad det innebär, men man hoppar över ett stavtag varannan gång på höger och varannan på vänster sida och sätter i den frampendlande staven långt fram.

Link to comment
Share on other sites

Jotack. Det underlättar att vara lite av en ”slö kniv i lådan” Undertecknad tillhör garanterat den skaran. Likaså en del andra onämnda tomtar här inne.

 

Nja det var längesen vi fick nån riktig kyla före jul! Men misströsta inte! Tycker det funkar rätt bra att vara skidåkare söderöver. Åtminstone i Västsverige. Konstsnöspår, skidhall, bra cykelvägar och banvallar, och kommer det snö spåras det tamejtusan överallt! Har själv 3-4 natursnöspår inom 5km som kommunen spårar vid snö! Sen har vi fjäll och Oslo några timmar bort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...