Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Skidspår i närheten av stad med flygplats.

• Vänligen logga in för att kunna svara
51 svar till detta ämne

enannanman

enannanman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Ja vi kan ju antingen börja gå till personangrepp och kasta skit på varann eller posta länkar till forskningsresultat och youtube-klipp som styrker vår tes.

...eller så kan vi acceptera att vi har olika syn på varför klimatet är fucked up, och diskutera ämnets topic istället. Det är ju vilket som.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Vasaloppet (2011: 11:55) (2012: inställt, sjuk) (2016: <08:55?)

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 594 inlägg

Eller en tredje väg?

Att tro på att vi (menar vi) har fixat klimatändringen map temperaturökning med vårt industrisamhälle och att den naturliga temperaturintervallen är så stor att detta har hänt förut... snöfri vinter alltså.

Dessutom att utnyttja bonuspoäng inte är speciellt klimatpåverkande (kanske mer att tjäna in dem?).

Jag tror att vår normala livsstil påverkar miljön mer än just denna extra resa.

Själv hade jag nog satsat på mer än en övernattning med min bonusresa dock... speciellt denna vinter...

Tyvärr är mitt inlägg ganska omotiverat eftersom jag inte har något förslag till dig, men jag stöttar din ambitionsnivå. Fler än du åker till snön... om än fler dagar än det du planerat...

Lycka till!

madbear

madbear

Medlem

• Members
  • Pip
  • 340 inlägg

Ja vi kan ju antingen börja gå till personangrepp och kasta skit på varann eller posta länkar till forskningsresultat och youtube-klipp som styrker vår tes.

...eller så kan vi acceptera att vi har olika syn på varför klimatet är fucked up, och diskutera ämnets topic istället. Det är ju vilket som.

Du skriver at vi "valt att tro", det är så jävla enkel fysik att jag måste ta mig för pannan.

Snälla, länka gärna några youtubeklipp som framställer dig i ännu bättre dager.

Eller bara erkänn, du har inte en jävla aning och därför så försöker du sänka de som har koll till din nivå.

Lev livet folk, flyg till snön, ta vara på varje dag!

Men sluta vara idioter, snälla.

Ös 2011: 10:16 #### Ös 2012: 07:50 #### 2013 : blentnå

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Dom sa precis på radion att Vasaloppet blir varvbana i Moraparken f.r.o.m 2021. Antagligen 30 varv på 3km slinga.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Alternativt runt tjärnen på startgärdet

I fri stil dagtid som individuellt tävlingslopp med veteranklasser

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
I fri stil får man dubbelstaka! Alla nöjda

binsell-gerdin

binsell-gerdin

Ny medlem

• Members
  • 7 inlägg

Vad menar du?
Bonusplatser släpps bara när ordinarie revenue-biljetter inte säljs slut.
Det måste väl ändå vara bättre att planen går fulla än att 1/3 av platserna är tomma - sett ur ett klimat-perspektiv (om man nu väljer att tro att vi orsakar klimatförändringarna)?

Men visst... bara du sover gott om natten så...

Jag tror du förstår precis vad jag menar. Jag tror ingenting, det är ett vetenskapligt faktum och jag sover oftast bra men jag oroar mig för klimatförändringarna, det borde du också göra. Och det bästa man kan göra som privatperson, så tillvida man inte äger ett kolkraftverk, är att flyga så sällan man kan.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Att det skett en klimatuppvärmning är ju svårt att förklara bort, det räcker att titta ut. Men för att få någon effekt krävs drastiga åtgärder inte bara i Sverige utan över hela världen. Små åtgärder som att sluta flyga i Sverige handlar mer om att döva det egna dåliga klimatsamvetet.

Om vi håller oss till skidområdet så är frågan hur stor skillnad nedläggning av Vasaloppet, sluta tillverka konstsnö, endast tillåta lokala tävlingar på natursnö osv dvs nedrusta hela skidsporten skulle få på utsläppen av koldioxid ?

Min slutsats är att du kan flyga iväg till snön utan dåligt samvete, frågan är bara var du får ut mest av din vistelse.

Exil Mas

Exil Mas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 126 inlägg

Jag bor granne med nya skidhallen snø i Oslo som premiär öppna denna veckan.

https://snooslo.no/i...nnsloypa-pa-sno

Öss 2013/6.47. Ösm 2014/ 6.35  Ösm-15/ 6.44  Ösm-16/ 5.49  Ösm17/ 6.25  ÖSM18/ 6.12 pl131 -27 året

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Torsby och Skidome känns minst sagt redan utdaterade när man kollat in Snø. MEN jag trodde nog minsann den skulle bli längre än EN kilometer. Läser jag fel?

Exil Mas

Exil Mas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 126 inlägg

Torsby och Skidome känns minst sagt redan utdaterade när man kollat in Snø. MEN jag trodde nog minsann den skulle bli längre än EN kilometer. Läser jag fel?

+500m utvidgad längst ner

Öss 2013/6.47. Ösm 2014/ 6.35  Ösm-15/ 6.44  Ösm-16/ 5.49  Ösm17/ 6.25  ÖSM18/ 6.12 pl131 -27 året

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Jag bor granne med nya skidhallen snø i Oslo som premiär öppna denna veckan.

https://snooslo.no/i...nnsloypa-pa-sno

Fast det känns lite overkligt att åka till en skidhall, när det finns möjlighet att åka "i verkligheten" utomhus.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar