Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Move race - nytt reglage


larsbern

Recommended Posts

Tack för bilder!

Grunden med diverse plattor för NIS, IFP, mm är desamma men hacken i ”läppen” på bindningen är olika. Därför måste man köpa ny bindning för att Race-reglaget ska funka. Jaja, har övat lite på Switch och om man lägger upp staven rätt upp längs höger sida och vrider så ska det nog inte störa åtminstone om man lägger sig i högra slöfilen.

Sätt staven mellan benen medans du skruvar och donar. Jag trodde folk skulle ha tröttnat på move vid det här laget men det kanske är så bra som tillverkaren säger. Jag ser inte så många fuskpälsskidor på tävling längre däremot.

Link to comment
Share on other sites

Nej,det är den lilla biten som klistras fast framför befintlig platta som min fråga gäller. Frågan är om den biten är identiska på Move switch-kitet och Move race-kitet. Utifrån tidigare inlägg i tråden så förefaller det vara så för IFP i alla fall.

Ah! Då förstår jag. Såg att du fått svar på det!

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jag antar att kuggarna på vipparmen är anpassade för det möstret som finns på Switch i så fall. På Race är det ju ett annat kuggmönster. Så den borde inte funka på båda modellerna, utan bara på Switch.

Ja, det var ju den skillnaden vi såg i vintras men nu har Rottefella-ingenjörerna gjort sin magi ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja, det var ju den skillnaden vi såg i vintras men nu har Rottefella-ingenjörerna gjort sin magi ;)

 

Såg nu på lite närmare håll att tricket med att byta reglage innefattar att även byta "tunga" på bindningen. Man snäpper av switch-tungan längsta fram och sätter på en race-tunga med räfflor anpassade till vipparmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...