Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet - medaljer


Skidman

Recommended Posts

Någon som har koll på hur de nya medaljerna (som alla numera får i loppet) skiljer sig från prestationsmedaljerna? Jag slet hårt för prestationsmedaljen och kom glatt tillbaka till målfållan efter dusch för att se att samtliga deltagare fick en likadan som prestationsmedaljen. Jag trodde de skulle särskilja sig på något sätt. Någon som vet hur det ligger till?
Link to comment
Share on other sites

Tips till VL

Guldmedalj topp 1000

Silver gamla medaljtiden

Brons alla som genomför

 

På det sättet får alla katergorier skidåkare något mål att jaga. Spårlängden blir kvar på 9mil och det är enkel väg :) Dom som vänder i Mora åker 18 mil. Hoppas det inte skapar ilska hos någon västgöte

Link to comment
Share on other sites

Antagligen vill dom väl tjäna pengar på den nya graveringen dom sysslar med. En polare till mig graverade in sin tid och årtal och då skrev dom också ”Prestationsmedalj” på den.

Det finns två sätt man kan märka upp sin prestationsmedalj. Rista in med en vass knivsudd eller syl Prestationsmedalj år o tid eller skriva på en etikett och klistra på, jag har använt båda metoderna på omärkta medaljer.

Link to comment
Share on other sites

Antagligen vill dom väl tjäna pengar på den nya graveringen dom sysslar med. En polare till mig graverade in sin tid och årtal och då skrev dom också ”Prestationsmedalj” på den.

Vi snåljåpar betalar inte för medaljer. Frågan är hur man ska få igen pengarna för graveringen? Man kanske kan ta med ett par portioner mat i fickorna från pastafesten efteråt som kompensation

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...