Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Träning för Vasaloppet 2021

• Vänligen logga in för att kunna svara
166 svar till detta ämne

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 931 inlägg
Alltid värt att ha ytterligare ett par.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg

Tack då vet jag. Kan testa nästa gång det är 2cm lappmögel på golfbanan och så får jag väl bilda mej en egen uppfattning att det är värt utrymmet i källarförrådet att ha ytterligare ett par.

Klipp av toppen och kapa dem i bakkant samt flytta fram bindningen lite så har du skateskidor som skulle göra hela världscupen grön av avund..

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Klipp av toppen och kapa dem i bakkant samt flytta fram bindningen lite så har du skateskidor som skulle göra hela världscupen grön av avund..

Det gjorde jag med ett par för hårda klassiska skidor, men det fungerade inte. Det blev en seg aktion i dem och det gick inte att få till bra skär med dem. Skippa den idén, det kommer inte att funka.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg
Det Volevodin försöker säga är att du inte ska göra det med hans skidor

KimEngqvist

KimEngqvist

Medlem

• Members
  • Pip
  • 32 inlägg
Jaha då har jag gjort ett långpass i stakningens tecken. 61 km avverkade vi på Lida i STHLM på tiden 4.09. 3 varv på 18 km slingan och ett varv på 7 km. Banprofil rätt lättåkt med en del branta stigningar, hyfsat likt Vasan.
Vid 40 km blev jag rejält stum i ena triceps. Vid 45 km gick det så sakta att jag där och då tänkte att staka hela Vasan aldrig kommer gå. Gick/saxade de stora backarna kommande 15-20 min.
Sen gel och dryck och triceps och armar känns fina och börjar kunna staka backarna igen. Man var ju seg efter 62 km men kände ändå att jag vet hyfsat fräsch...

Fortfarande frågande om man vågar gå på riktiga stakskidor på Vasaåket eller om man ska spela safe och välja ”vanliga” men köra bara glid och ta med sig fäste ifall det skiter sig totalt

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Badmotorfinger

Badmotorfinger

Medlem

• Members
  • Pip
  • 98 inlägg

Hvis det ikke er for løst føre, så stak! Det fikser du, basert på det du skriver her. Og færre i år rundt deg, det blir færre sporbytter, det rette året å forsøke.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg

Jaha då har jag gjort ett långpass i stakningens tecken. 61 km avverkade vi på Lida i STHLM på tiden 4.09. 3 varv på 18 km slingan och ett varv på 7 km. Banprofil rätt lättåkt med en del branta stigningar, hyfsat likt Vasan.
Vid 40 km blev jag rejält stum i ena triceps. Vid 45 km gick det så sakta att jag där och då tänkte att staka hela Vasan aldrig kommer gå. Gick/saxade de stora backarna kommande 15-20 min.
Sen gel och dryck och triceps och armar känns fina och börjar kunna staka backarna igen. Man var ju seg efter 62 km men kände ändå att jag vet hyfsat fräsch...

Fortfarande frågande om man vågar gå på riktiga stakskidor på Vasaåket eller om man ska spela safe och välja ”vanliga” men köra bara glid och ta med sig fäste ifall det skiter sig totalt

Har du kört än eller är det söndag som gäller? Vore kul att höra hur det gått för dig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar