Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skaterullskidor udda märke


Volevodin

Recommended Posts

Vid sidan av de stora märkena Swenor, Elpex, Swix, Marwe samt de något mindre Skigo, One Way, Jenex finns det ett antal udda märken i de lägre prisklasserna som Nowi, decalthon samt någon mer. Dessutom finns det på Blocket en egentillverkad skaterullskida, som säljes i Jämtland med rubrik enl nedan.

Rullskidor Skate "NYA" NNN

Kan det vara en idé att köpa någon av billighetsmärkena inkl Jenex lågprisskida och vad tror ni om ovanstående egentillverkade rullskida, som skall ha hjul med "rullmotstånd 1" ?(se ser lite klumpiga ut).  Blir man stoppad på en tävling, om de inte är serietillverkade ?

Link to comment
Share on other sites

Vid sidan av de stora märkena Swenor, Elpex, Swix, Marwe samt de något mindre Skigo, One Way, Jenex finns det ett antal udda märken i de lägre prisklasserna som Nowi, decalthon samt någon mer. Dessutom finns det på Blocket en egentillverkad skaterullskida, som säljes i Jämtland med rubrik enl nedan.

Rullskidor Skate "NYA" NNN

Kan det vara en idé att köpa någon av billighetsmärkena inkl Jenex lågprisskida och vad tror ni om ovanstående egentillverkade rullskida, som skall ha hjul med "rullmotstånd 1" ?(se ser lite klumpiga ut).  Blir man stoppad på en tävling, om de inte är serietillverkade ?

Inget komplett svar men det viktiga att kolla om man köper mer okända rullskidor är om det går att få tag på reservdelar såsom nya hjul och dyl efter nåt år. Dvs passar hjul från andra mer etablerade märken.

Link to comment
Share on other sites

Jag ”fyndade” ett par Skigo Carbon Skate och de är OK, men det är nog alltid värt att lägga nån tusenlapp till och satsa på t.ex. Marwe. Har aldrig ångrat mina klassiska Swenor Fibreglass. Vet inte hur många år jag haft dem.

Exakt. Oneway , skigo, fischer osv osv gör ok grejer men det är värt att satsa på trion swenor, Elpex, marwe

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv provåkte https://www.klubbskidan.se/rullskidor/super-skidan-rullskidor-skatede var riktigt sköna att åka med. Sen hur hållbarheten är på deras hjul kan jag inte uttala mig om. Har själv ett par gamla Elpex F1(aluminium) med PU-hjul och deras hjul håller riktigt bra. Gummihjul har ju en viss tendens att glida, sladda när du trycker på i skäret, händer inte med Elpex PU-hjul och dessutom grymt grepp på blöt asfalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...