Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Supervasan


Petter

Recommended Posts

Vore väldigt spännande att känna på hurpass svårt det verkligen skulle vara att göra allt under 24 h (vilket väl är definitionen av en Supervasa).

Byta skidor mot rullskidor är ju väldigt tacksamt fartmässigt. Cyklingen skulle kanske ta en bra stund längre om man inte får draghjälp, men jag inbillar mig att man ändå skulle ha en bra stund på sig att löpa sen.

Sen är det en bra stund man ska vara ute...

 

PS. Vet att Oscar ska göra under 20 h. Det känns tuffare.

Link to comment
Share on other sites

Högst personligen har intresset för alla dessa tokar som ska vara värre än den andra minskat kraftigt. Vad blir det härnäst? Sju Nordensköldloppet på sju dagar? SuperUltravasan, löpning Sälen-Mora-Sälen? Springa Vätternrundan kanske?

Själv är jag lite sugen på att lubba Self-Transcendence. 4989 km långt så det blir till att samla ihop lite extra semester innan. Maxtiden är 52 dagar så man behöver bara riva av 2,5 maraton om dagen för att klara repet.

 

Start

 

Dag 52

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som är dödligt trött på alla dessa "jag gör det för att inspirera till x y z"?

 

Helt ärligt Oscar, du gör det för ditt eget nöjes skull, och med det menar jag både själva upplevelsen och reaktionerna från folk om den.

 

Jag älskar koncepten i sig, och har planer på flera extrema grejer om jag bara får allt att klaffa (vilket kanske och kanske inte kommer hända). Så alla credd för fantastiskta prestationer. Men inte fan tror jag att nån väljer en löprunda istället för sofflocket bara för att jag hoppar av tåget i Vännäs och springer sista biten till Jokkmokk inför nordenskiöldsloppet.

 

Eller så börjar jag bara bli en synisk gubbe?

Link to comment
Share on other sites

Hänger inte alls med. Varför skulle Kipchoge eller Sam Gamgi kunna vinna Birken?

OK, jag tar tillbaka Sam Gamgi, han har för korta ben. På tal om att hoppa av tåget i Vännäs, vill jag minnas att det var en gubbe från Skåne, som cyklade till Sälen och åkte loppet och sen cyklade hem på måndagen. Så man kan säga att han var lite av föregångare till Supervasan.

ps. ett år sket det sig för honom, då någon stal hans skidor........

Link to comment
Share on other sites

Jag tar inte tillbaka Kipchoge! Han har skitlånga ben, dessutom fick han nya harar flera gånger under loppet. Jag är byggd ungefär som Sam Gambi och korta ben, lång överkropp och stor mage är perfekta anlag för en storstakare. Sam hade säkert knäckt Petter redan före första toppen.
Link to comment
Share on other sites

Vet inte riktigt vad mi yrar om. Tror ni att personer som inte stått på skidor i sitt liv skulle kunna vinna långlopp? Det är väl bara att titta på Kinas OS-satsning där man tagit personer som varit väldigt nära toppen i andra konditionsidrottare och försökt göra om dessa till längdskidåkare. Det har ju gått sådär...

Link to comment
Share on other sites

Jag tar inte tillbaka Kipchoge! Han har skitlånga ben, dessutom fick han nya harar flera gånger under loppet. Jag är byggd ungefär som Sam Gambi och korta ben, lång överkropp och stor mage är perfekta anlag för en storstakare. Sam hade säkert knäckt Petter redan före första toppen.

Det där med Petter är inte hämtat ur luften, då han tagit upp träningen igen för att "bikta sig" efter knarkskandalen. Han har gjort vissa medgivande att det kan bli tal om att ställa upp i något långlopp i vinter. Om Corona släpper sitt grepp kanske vi tom får se honom i Vasaloppet och huruvida det blir en Supervasa för hans del återstår i så fall att se. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...