Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Världscupen i längdskidåkning 2020/2021

• Vänligen logga in för att kunna svara
198 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg

Dom har väl fått stackarn att snorta 60% kosken och mintuu innan provtagning nr 2..

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Men å andra sidan verkar inte testningen bombsäker, när Frida fick vänta till nästa dag innan hon fick besked.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 707 inlägg

FULL KLAFF!!! Sug på den söte bror!

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

FULL KLAFF!!! Sug på den söte bror!

Fast söte bror var ju som vanligt ännu bättre idag... 1,2,3,5 på herrarnas och 4,5 på damernas mot 1,2,3,6 för de svenska damerna. Men den svenska damtrippeln satt väldigt bra!

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Nej ska man jämföra Norge ochSverige ska man räkna med Sveriges vinternationsport ishockey. Annars blir det missvisande.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 559 inlägg

Lite kul att se Kläbo få däng i alla fall.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Linn var ute på ett träningspass i Ruka idag. Dammade av axlarna lite. ”Jaha...när blir det race då? Har vi tränat klart? ”

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Lite kul att se Kläbo få däng i alla fall.

tummenupp.gif

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Med Burman, Wille, Häggström och Calle skulle faktiskt Sverige kunna ta en bronsmedalj på VM! Ta bort Norge och Ryssland så slåss vi inte mot några stora stygga vargar direkt. Finland är väl tuffast?

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Sätt Novak på spelpaus.nu så kan han staka skiten ur motståndarna i första backen.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
M. Novak körde ju idag och blev 32:a. Så snacka om att ha fel! Han stakade säkert

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

M. Novak körde ju idag och blev 32:a. Så snacka om att ha fel! Han stakade säkert

Han hade väl inte spelat på sig själv....

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Jag har inte sett loppet eller kollat nån resultatlista men jag förmodar att 32:a innebär 2:a-3:e svenne typ

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Inte så långt ifrån.. plats 2-3 av svenska herrarna var 28 och 31.

Han på 32:a plats var en annan Novak, förmodligen inte någon som bettar på egna lopp. Bevisligen inte med blanka skidor eftersom man ser honom ta diagonalsteg i starten ca 10min in i sändningen på SVT play (startnr 19)

Men jag ska väl inte snacka om att ha fel

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Tröttsamt med dessa korta varvbanor och individuell start. Jag tror inte jag tycker FIS gör ett enda rätt faktiskt.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg

Tröttsamt med dessa korta varvbanor och individuell start. Jag tror inte jag tycker FIS gör ett enda rätt faktiskt.

Håller med, jag skulle inte kunna hitta på ett sämre format, ens med moraliskt stöd av Dr Mengele.
Sportens framtid ligger helt klart i Ski classics. Ge det några år så är den cirkusen större än världscupen.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Stor clownnäsa på FIS idag igen. Snurra runt på en 2,5km bana. I masstart. Ja jösses. Jag avgår . Igen

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg
Ännu en gång fäller svenskorna varandra och sabbar sina chanser! Ska dom aldrig lära sig vilka de värsta fienderna är? :)

Vm kommer garanterat bli en orgie i svenskfällningar, precis som OS..

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 319 inlägg
Jag tycker Linn är omogen och gnällig som skyller på Ebba. Att bli indragen i klung-krascher är priset man får betala för att man inte ligger först. Alla ramlar ibland.

Ju längre bak i klungan, ju större är risken. Vill man undvika det så får man helt enkelt se till att ligga först. I cykelsporten lägger man därför ner stor energi på att arbeta fram sin lagkapten långt fram i klungan.

Lagandan blir ju inte bättre av att stå och skylla sina förluster på sina lagkamrater i tv.

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 651 inlägg

Helgen började bra med att Klæbo blev utmanad och slagen av ett relativt nytt namn i form av Valnes. Det tråkiga i det var väl att Valnes anammat den fula men bevisligen effektiva tekniken med att jogga på skidor.

Men, för den som hade hoppats på en spännande säsong med nya namn och spännande lopp var helgen en besvikelse. Det kommer att bli samma visa i år som tidigare. 

Det är dessutom tydligare än någonsin att stora delar av världen har tappat intresset i detta nordiska (läs: norska) särintresse. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar