Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vasalöparen

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 439 inlägg

I dagarna damp sista nr av Vasalöparen ner i brevlådan, denna tidning som följt mig under mina vasaloppsår sedan i mitten av 1980-talet. Under många år var "vasaloppsnumret" en given följeslagare med på resan till Dalarna.

Men med åren har tidningen blivit mer och mer urvattnad, där en stor del har utgjorts av reklam och få artiklar med större läsvärde. Visst har det under åren funnits intressanta artiklar som tex rullskidtest, men de har blivit alltmer sällsynta. Lägg därtill att textstorleken blivit så liten att även med normal syn blir det jobbigt att läsa.

Så för min del är det ingen större förlust att tidningen läggs ner.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 414 inlägg
Ja nu får man börja köpa toalettpapper igen
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 333 inlägg

Ja nu får man börja köpa toalettpapper igen

Använde du även tidningen Glid till det?

Jag trodde jag var snål ;)

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 685 inlägg

I dagarna damp sista nr av Vasalöparen ner i brevlådan, denna tidning som följt mig under mina vasaloppsår sedan i mitten av 1980-talet. Under många år var "vasaloppsnumret" en given följeslagare med på resan till Dalarna.
Men med åren har tidningen blivit mer och mer urvattnad, där en stor del har utgjorts av reklam och få artiklar med större läsvärde. Visst har det under åren funnits intressanta artiklar som tex rullskidtest, men de har blivit alltmer sällsynta. Lägg därtill att textstorleken blivit så liten att även med normal syn blir det jobbigt att läsa.

Håller med det var på tiden, man var ganska trött på Wickströms ”produkttester”. Sen var det nåt konstigt med tidningen, man var tvungen att hålla den längre och längre bort för varje år..

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 806 inlägg
Är det omslaget till pölderkatalogen ni snackar om?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 439 inlägg

Är det omslaget till pölderkatalogen ni snackar om?

Om Pölderkatalogen försvann skulle jag sakna den mer än Vasalöparen, den är en viktig inspirationskälla även om "kingarnasking" försvunnit från arenan.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar