Sörskog, Falun?
Postad 01 januari 2021 - 13:50

Postad 01 januari 2021 - 17:33

Kungsberget skidanläggning ska ha 800m konstsnölängdspår till denna säsong men det är inte utlagt en enda flinga konstsnö ännu där längdspåret skulle gå enligt pistkartan.
Postad 02 januari 2021 - 08:37

Åk inte under vindkraftverken, alltså på vägarna som går förbi. Med tanke på is som kan lossna, de går en bra bit iväg också om man har otur.
Postad 02 januari 2021 - 19:59

Postad 02 januari 2021 - 21:59

Jag har aldrig hört om skidåkare som strukit med, men det är kanske vanligare än man tror.
Postad 02 januari 2021 - 22:13

Hursomhelst så var jag ändå flera kilometer in i Falu kommun om gränserna stämmer på hitta.se-kartan.
Apropå Falu kommuns gränser så ser jag att den gränsar till hela 10 andra kommuner. Jag gissar att det är den kommun som gränsar till flest antal andra svenska kommuner. Eller är det nån som vet annat??
Känns som typiskt ”på-spåret-kunskap”.
Edit: Stockholm gränsar till fler men det är i några fall öar så om man räknar landgränser så är nog ändå Falun svårslaget
Postad 02 januari 2021 - 23:40

Det kanske är säkrare för oss om vindkraftverken ger visst skydd från rovfågelattacker.
Hursomhelst så var jag ändå flera kilometer in i Falu kommun om gränserna stämmer på hitta.se-kartan.Apropå Falu kommuns gränser så ser jag att den gränsar till hela 10 andra kommuner. Jag gissar att det är den kommun som gränsar till flest antal andra svenska kommuner. Eller är det nån som vet annat??
Känns som typiskt ”på-spåret-kunskap”.
Edit: Stockholm gränsar till fler men det är i några fall öar så om man räknar landgränser så är nog ändå Falun svårslaget
Jag får det till att Säffle är "värst" med 12 grannkommuner (dock många vattengränser i Vänern) följt av Jönköping med 11 (har landgräns med alla 11 till nån del) och sedan har Örebro (en vattengräns), Falun och Stockholm 10 var.
Ang vindkraftverkens farlighet så var det ett vindkraftverk i norra västerbotten som rasade i slutet av november. https://www.svt.se/n...et-utanfor-jorn
Postad 03 januari 2021 - 16:20

Postad 08 januari 2021 - 18:16

Trevlig inramning med det vintriga landskapet.
Håller med om att det är kul med mer teknisk åkning i spår som inte är på en golfbana och inte kört med pistmaskin. Men det hade varit trevligare att få detta serverat utan blåbärsris. Jag förväntar mej bättre valuta för mina Robinhood-pengar =)
(Jasså ni har använt dem till vård, skola, omsorg och integration... okejdå..)
Postad 08 januari 2021 - 19:12

Ups! Där small det. Två kulor och en handgranat . Jaja vi får fortbilda klottersanerarna..
Postad 08 januari 2021 - 19:13

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar