Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Skidmil i benen 20/21

• Vänligen logga in för att kunna svara
36 svar till detta ämne

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 399 inlägg

Runt 9 mil. Lite för att vara i det här sällskapet, men mycket för att vara i mitt liv. Hade blivit mer om man hade fått vara på kontoret, samt åka kollektivt. För då är det lättare för mig att klämma in skidåkning på vardagar.

ViktorM

ViktorM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 64 inlägg

Hur är spår o terräng i Vålådalen ? Jag varit där tre gånger, två gånger på sommaren och en gång i mitten av april, men då åkte vi inget längd, bara utför.

Har aldrig kört där trots att jag växte upp inte så långt därifrån. Jag får återkomma med rapport! Blir spännande att se Ski Classics i helgen när dom kör där i helgen

VL20: 800

VL19: 1500

VL18: 5500

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 700 inlägg

Har aldrig kört där trots att jag växte upp inte så långt därifrån. Jag får återkomma med rapport! Blir spännande att se Ski Classics i helgen när dom kör där i helgen

Var många år sen jag var där nu, men det har nog bara blivit bättre.

Det finns både tuffa elitspår i krävande terräng och rena njutarspår ute på myrarna.

Du får nog en trevlig vistelse.

betaåkarn

betaåkarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 189 inlägg
78 mil varav 18 mil vasaåket för mig. Hela december blev förstört på grund av corona och gav 0km, därför väldigt nöjd med både antalet mil och resultat på Vasaåket. Imorgon kan det bli årets sista 15 km då jag ska köra Racefox 10k race.
Vasaloppet 2011: tid 5.43 plac 2026 Vasaloppet 2012: tid 4.58 plac 1379
Vasaloppet 2013: tid 5.10 plac 956. Vasaloppet 2015: Tid 5.11 plac 330 Vasaloppet 2016: Tid 4.53 plac 700
Vasaloppet 2018: tid 5.23 plac 587. Vasaåket 2021: Tid 4.08

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 559 inlägg

Inga lopp alls i år, så jag har mest åkt långa lugna pass för att det är så härligt. 80 mil klassiskt och 60 mil skejt hittills. Och än är inte säsongen slut.

Gubben

Gubben

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Ca 50 mil. Mestadels på ett konstsnöspår.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

I morgon är nog sista chansen att åka, sen kommer vårvärmen i söder och då kommer jag att landa på 55 mil. :)

kretiochpleti

kretiochpleti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 443 inlägg
10 mil kvalitet i Sälen v1.
34 mil grusskidor på enkla Uppsalaspår med start på tomten.
Vasaåket 9 mil.
=ca 53 mil. Men säsongen är inte slut. Hoppas få in en del fristil på skare i Luleå skärgård.

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 87 inlägg

Nyss hemkommen efter en fantastisk vecka i Ylläs - Levi i Finska lappland kan jag nu summera vinterns skidåkning; totalt 140 mil, 75 klassiskt/parstakning och 65 skate..

Underbar skidsäsong; riktig vinter och skidåkning på natursnö i 3 månader :)

<p>En blivande worldloppet master - 2021 : Träna hemma, e. Ylläs-Levi om Coronan tillåter...

Mr X

Mr X

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Det blev 46mil klassiskt på natursnö sedan januari, vilket jag tycker är bra, med tanke på att jag inte åkt skidor på säkert 30år

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

TobbeB

TobbeB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 75 inlägg
Nu har jag summerat säsongen 20/21.
Jag har ingen koll på antal mil, räknar bara timmar.
Skate: 56 Inkl. Vasaåket 4.44
Klassiskt, nästan bara stakning: 48
Skidorientering : 5

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 707 inlägg

Nu har jag summerat säsongen 20/21.
Jag har ingen koll på antal mil, räknar bara timmar.
Skate: 56 Inkl. Vasaåket 4.44
Klassiskt, nästan bara stakning: 48
Skidorientering : 5

Skidorientering 5! Bor du norröver?

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

TobbeB

TobbeB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 75 inlägg

Skidorientering 5! Bor du norröver?

Nej, jag bor i Valbo utanför Gävle.

Vi hade gott om snö andra halvan av januari och nästan hela februari.

Årsunda IF ordnade en träning med några banor och så var jag till Lugnet i Falun där de också hade gjort några banor.

Gott om höjdmetrar och mycket spår att hålla reda på på Lugnet så det tog lite tid :-)

Jag gjorde en enklare träning själv i Valbo också.

tophat

tophat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 98 inlägg
2105km från 2 december till 18 april. 13km med fäste, kanske 100km skate och resten stakning. 60km i Grönklitt på juldagen, resten i skogarna runt Oslo och på Sjusjøen.

KjellJ

KjellJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 159 inlägg

Ligger på "bara" knappt 200 mil denna säsong. Ligger ändå i lä om man jämför med Örjan Sandler (gamle skridskokungen med bl a OS-brons från Grenoble -68) som fyller 81 i år och fram till början av april åkt 425 mil! Han tränade under fjolåret 800 tim, varav 900 mil cykel.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Ligger på "bara" knappt 200 mil denna säsong. Ligger ändå i lä om man jämför med Örjan Sandler (gamle skridskokungen med bl a OS-brons från Grenoble -68) som fyller 81 i år och fram till början av april åkt 425 mil! Han tränade under fjolåret 800 tim, varav 900 mil cykel.

Ja, det är då en verklig krutgubbe, otroligt imponerande ! :o Måste nog lyssna på Runes löparpodd, när han intervjuar honom.

KjellJ

KjellJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 159 inlägg

Ja, det är då en verklig krutgubbe, otroligt imponerande ! :o Måste nog lyssna på Runes löparpodd, när han intervjuar honom.

https://www.op.se/ar...-ritual-for-mig

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar