Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Ski classics 2021

• Vänligen logga in för att kunna svara
138 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Kunde man konstruera en skida, som inte nyper med fäste när man går upp på tå, kanske man i de brantaste backarna kunna gå ifrån med fäste. Sen är det frågan i vilket före som fäste är mest till nackdel, gårdagens eller dagens ?

ps. långlopp kommer att ingå i Vinterstudion till nästa säsong.

Frederiksen

Frederiksen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 94 inlägg
Riktigt roligt för lager 157 framgång, gillar verkligen att dom gör det lätt för den intresserade att ta det av allt runt omkring.
Tycker all skidåkning är intressant men naturen/ vyerna i ski classic är en fröjd att se, sen att man själv stakar till 100% och tycker det är ruskigt kul gör det lättare att gilla långloppen.
Ser fram emot sista racet nu

Håll höger!

Håll höger!

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg

Känns riktigt kul att få se ski classics på svt nästa säsong. Även om jag såklart kommer sakna världscupen.

Kul också med alla svenska framgångar, blir intressant att se om de kan ha samma framgångar nästa säsong.

En annan kul grej är hur kommentatorerna kallar Gjerdalen för Tord Arsle. Vet inte om Arsle betyder något på norska men det betyder nog inte Asle i alla fall.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Känns riktigt kul att få se ski classics på svt nästa säsong. Även om jag såklart kommer sakna världscupen.

Kul också med alla svenska framgångar, blir intressant att se om de kan ha samma framgångar nästa säsong.

En annan kul grej är hur kommentatorerna kallar Gjerdalen för Tord Arsle. Vet inte om Arsle betyder något på norska men det betyder nog inte Asle i alla fall.

Jag fattade det på Poppe som att det blir världscupen + Ski Classics i Vinterstudion nästa år.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

De uttalar hans namn som det ska uttalas på norska helt enkelt. Även huvudstadens namn (Oslo) uttalas med ett sje-ljud på norska.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

Jag fattade det på Poppe som att det blir världscupen + Ski Classics i Vinterstudion nästa år.

Skidskyttevärldscup och Ski Classics tror jag det ska vara nästa år. Viasat sänder VC i längd och alpint nästa år om jag inte minns fel.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg

svt får koppla in manuscensorerna

https://youtu.be/K6_BlkWbgP8?t=149

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 559 inlägg

De uttalar hans namn som det ska uttalas på norska helt enkelt. Även huvudstadens namn (Oslo) uttalas med ett sje-ljud på norska.

Tydligen är det så att om man är från Oslo-området så uttalar man Oslo med sje-ljud, medan man i större delen av Norge uttalar huvudstadens namn med rent s-ljud.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Oj undrar om damerna orkar 100km idag

mvh FIS trähattar

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 399 inlägg

Oj undrar om damerna orkar 100km idag

mvh FIS trähattar

Vänta nu hänger jag inte med. Har de kortat av damernas bana eller nåt?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg

Vänta nu hänger jag inte med. Har de kortat av damernas bana eller nåt?

Jajjemän FIS förnedrar damerna varje helg. Ski Classics tuggar på som vanligt. Något annat är ju helt otänkbart.

Fräscht av SSF att låta damer och herrar köra samma distanser i VW cup i helgen. Nu hoppas vi att Ulvang vaknar ur sin grotta på Grönland och inför femmila även i världscupen för Frida, Ebba och Kalla

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 092 inlägg
Årefjällsloppet, som ingår i ski classics

Inte red bull

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 399 inlägg

Aha, tack. Var inte riktigt uppdaterad på dagens alla lopp. Håller helt med, bra att Ski classics kör med samma distans.

dahlen

dahlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 34 inlägg

Jajjemän FIS förnedrar damerna varje helg. Ski Classics tuggar på som vanligt. Något annat är ju helt otänkbart.

Fräscht av SSF att låta damer och herrar köra samma distanser i VW cup i helgen. Nu hoppas vi att Ulvang vaknar ur sin grotta på Grönland och inför femmila även i världscupen för Frida, Ebba och Kalla

I vilket lopp kör damerna kortare än herrarna?

Vad jag kan se kör D/H lika långt i årefjällsloppet, nordensköld och vw.

Vad har jag missat?

Håll höger!

Håll höger!

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg

I vilket lopp kör damerna kortare än herrarna?
Vad jag kan se kör D/H lika långt i årefjällsloppet, nordensköld och vw.
Vad har jag missat?

Jag tror Skogsvakt syftar på den "vanliga" världscupen

dahlen

dahlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 34 inlägg

Jag tror Skogsvakt syftar på den "vanliga" världscupen

Ahh

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 707 inlägg
Riktigt spännande upplösning på långköraren idag. Var rätt lagom att komma in i sändningen drygt halvvägs. Trodde Emil skulle få till det idag med men norrmännen ska ha sitt också. Nu blev det dock för omväxlings skull svenskt i totalen på båda och Linas säsong imponerar nästan mer än någon av Brittas fem i segerraden. Hade det varit chans på Grand Slam så hade hon nog satt den. Enda hacket i kurvan var väl oförmågan att ställa för kylan i början av säsongen. Flera som fick lida för det vilket är rätt allvarligt när de försöker leva på idrotten.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

traser

traser

Medlem

• Members
  • Pip
  • 113 inlägg
Årefjällsloppet,hyfsad fart in på upploppet!

https://youtube.com/shorts/732Id8UOMXw

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 417 inlägg
Damerna gick med herrtäten. Sicka krutgummor. Det gick att åka 10 mil trot eller ej. Med FIS som förebild diskuterar nu IOK att damernas marathon i Tokyo i sommar ska vara 30km.

Finnens attack var fin. Cirkusen hade gott behövt en finsk vinnare.
Hyvä osv

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar