Hemsedal Posted February 15, 2021 Report Share Posted February 15, 2021 Var ute i runt -20° och när jag kom tillbaka till bilen och skulle av med pjäxorna så sprack plasten i ankel stödet. Så främst en varning att vara väldigt försiktig med att böja den delen i låga temperaturer. Hade troligtvis gått fint om jag kört hem och tagit av inomhus hemma eller i butiken. Men vill ju undgå att slita på sulorna genom att gå på grusgången in från bilen. Är det möjligtvis någon som har ett par utslitna Salomon Skate som har en del som kan passa?Evt erfarenhet om det går att få tag i denna del löst som reservdel? Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pask Posted February 16, 2021 Report Share Posted February 16, 2021 Jag har inget svar på dina frågor, däremot så har jag lagat en bygel som gått sönder på samma sätt på ett par gamla gul-röda Salomon från 90-talet. Det var lite pyssligt, men det höll i många år. Om jag hittar pjäxorna kan jag kanske posta en bild på lagningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 16, 2021 Author Report Share Posted February 16, 2021 Nu blev det så att klippte bort nedre delen av bygeln och med dubbelt häftande skumtejp på bitarna längs ned så är carbon delarna igen låsta på plats. Kan återkomma med rapport och bild efter provtur Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted February 17, 2021 Report Share Posted February 17, 2021 Nu blev det så att klippte bort nedre delen av bygeln och med dubbelt häftande skumtejp på bitarna längs ned så är carbon delarna igen låsta på plats.Kan återkomma med rapport och bild efter provtur Sent fra min moto g(8) plus via TapatalkTänkte faktiskt skriva att det är ju "carbonbågen" som är den som gör jobbet. Den så kallade "energyzern" tror jag mer är ett försäljningstrick. Har inte själv känt någon större effekt av den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted February 17, 2021 Report Share Posted February 17, 2021 Tänkte faktiskt skriva att det är ju "carbonbågen" som är den som gör jobbet. Den så kallade "energyzern" tror jag mer är ett försäljningstrick. Har inte själv känt någon större effekt av den.Håller med! Men märkligt nog har den funnits i en massa år. De flesta märkliga saker som dyker upp (konstiga stavhandtag, vinklade stavar, plattor under bindningen som lutar uppåt eller åt sidan, skidor med midja, näsplåster mm) brukar försvinna ganska fort men energyzern blev rätt långlivad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 17, 2021 Author Report Share Posted February 17, 2021 Extra märkligt när carbon modellen till 10.000kr ej har haft det. Vad kan då vara fördelen om det inte ger någon fördel i tävling kan man undra. Luktar hype lång väg. Skall försöka glömma bort modifieringen då ser vi om jag märker skillnad mellan skorna till helgen [emoji846] Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Posted February 19, 2021 Report Share Posted February 19, 2021 Jag minns att jag nångång på 90-t tyckte att energyzern tryckte för mkt på vaden bakifrån så jag filade lite i böjen för att minska godstjockleken och därmed minskade även trycket. Detta var innan jag lärde mig att man bör åka med lite djupare fotvinkel. Skejten var ju ganska upprät då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 19, 2021 Author Report Share Posted February 19, 2021 Aha. Så kanske det som är funktionen då... Integrerad Posititons Effektivisering. Kommer på 2022 modellerna som I.P.E och då uppgraderad med carbon struktur i plasten och justering för olika grovlekar på vadmuskler [emoji2957][emoji106][emoji23] Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 23, 2021 Author Report Share Posted February 23, 2021 Da var 7km test tur gjort. Hadde helt glömt bort modifikationen. Och märker ingen skillnad [emoji4]Tog en kort extra runda på några 100m efter jag kom på glömskan. Och känner knappt någon märkbar skillnad. Men faktiskt något lättare att få av sig pjäxan nu [emoji106] Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 23, 2021 Author Report Share Posted February 23, 2021 Såg nu på fotot att min reparasjon av delen som låser carbon stabilisatorerna ej håller på dig på plats med dubbelt häftande skum tejp.Så blir sandpapper och epoxy ikväll [emoji106] Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted February 23, 2021 Author Report Share Posted February 23, 2021 Epoxy fix Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemsedal Posted March 7, 2021 Author Report Share Posted March 7, 2021 Reparasjonen och modifiering fungerar utmärkt så har nu klippt av motsvarande på en andra skon för att undvika att plasten spricker i framtiden. Sent fra min moto g(8) plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.