Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Harsa ojämnt?


Anl

Recommended Posts

Har hört mycket gott om Harsa genom åren, så på väg hem från fjällen stannade vi till. Visade sig bli en hopplös runda i sämsta spåren jag åkt i på många år. Så jag undrar om de är kända att vara ojämna med spårprepp, eller vi "bara" hade otur?

 

Nollgradigt idag efter lång köldperiod, så jag frågade om det var löst i spåren. Nejdå, det skulle vara fast och nykört. Men det visade sig att det var noll stavfäste för mina trugor modell Madshus stor. Inte ens vid diagonalåkning höll snön för staven. Bitvis höll inte heller själva spåret för mig (95 kg), utan sjönk ner under foten vid frånspark. Allra sämst när spåret sjönk ihop bara av att jag gled fram.

Iofs inte konstigt att det är mjukt när temperaturen stiger. Men jag hade nog trott att tar man 100kr i avgift kör man ett extra varv och packar en dag som denna?

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det kan brukar vara ojämnt i Harsa.

Jag har varit där 4 ggr och aldrig varit missnöjd, utan spåren har varit så bra de kan bli utifrån förutsättningarna.

Det är väl skoterspårat och blir snön kram så har jag för mig att man inte kan packa med en däcksbult eller liknande. Det bara kladdar fast.

Du hade nog otur.

Jag gillar Harsa skarpt för att det är lite som förr i tiden. Många anoraks och bambustavar i spåret.

Ingen kommers och riktigt avslappnad stämning. (Inte ens täckning på mobilen).

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det kan brukar vara ojämnt i Harsa.

Jag har varit där 4 ggr och aldrig varit missnöjd, utan spåren har varit så bra de kan bli utifrån förutsättningarna.

Det är väl skoterspårat och blir snön kram så har jag för mig att man inte kan packa med en däcksbult eller liknande. Det bara kladdar fast.

Du hade nog otur.

Jag gillar Harsa skarpt för att det är lite som förr i tiden. Många anoraks och bambustavar i spåret.

Ingen kommers och riktigt avslappnad stämning. (Inte ens täckning på mobilen).

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vi gillar också gammaldags stämning och skoterspår, absolut. Fast igår kändes det som att de borde har kört ett extra varv med skotern ... . 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...