Spelar det så stor roll om det blir seedning eller ej?
Alla som har en seedning behåller den till nästa år. Seedningslopp lär finnas nästa vinter i någon utsträckning.
Jag förstår inte hur detta år kan anses vara jämförbart med något annat år, snabbaste åktiden någonsin för mig men jag upplevde det trögare än 2012 (var sämre tränad då) och personligen registrerar jag inget PB på tid pga annat lopp.
Mycket trevligt men ett annat lopp (åk).
Lördag och söndag ganska olika.
Så hur rätt kan det bli om man seedar?
Hur fel kan det bli om man inte seedar?
Eftersom seedningen är relativ jämfört med övriga som åkte samma åk kan den nog bli rättvis.
Jag står i led 4 i Vasaloppet 2022 just nu eftersom jag av flera orsaker missat Vasaloppet sedan 2018. Jag åkte Vasaåket på Vasaloppssöndagen på 4.08. Jag hade kommit 200 om jag åkt med eliten trots att solen värmt snön mer när vi åkte. Personligen hade det betytt en del för lugnet under sommaren att få seedning till led 1. Troligtvis finns det seedningslopp 2022, men vore skönt att inte behöva fundera på det. Att några skejtat och fuskat är ju otroligt tråkigt (om de var en del av Vasaåket, vet man det? Känns inte som en anledning till att inte seeda dock.