Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Tjejvasan 2021 från tv-soffan

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Trist att inte åka Tjejvasan på lördag, men soffan får duga. Vilken skidlördag det blir, först Tjejvasan och lagom när Britta och de andra gått i mål är det VM! Tur att snön är borta så man kan stanna inne med gott samvete.

SVT1 sänder Tjejvasan 8.45-11.00. Det här blir första spurten över Auklandbacken till målportalen vid Zornmuseet. Ska bli intressant att se hur det funkar! Startplatsen är också flyttad, den är uppe i Oxberg.

Är det nån som vet om det är nya permanenta platsen för målportalen? Jag har hört att den flyttas, men SÅ mycket trodde jag inte?

NLundmark

NLundmark

Medlem

• Members
  • Pip
  • 287 inlägg
Tjejvasan går i mål vid årets tillfälliga portal. Den ”riktiga” nya portalen används 7e mars för eliten
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Aha, ok, det låter rimligare. Tack! 

Jag ser att Ida Ingemarsdotter ska vara åkande reporter. Tror det är första gången med åkande reporter i Tjejvasan.

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 863 inlägg
Snön borta!? Vart bor du? Finns massor med anläggningar med konstsnö som kommer erbjuda skidföre ett par veckor till :)

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Inte i närheten av mig! Där är det mest jord i snön. Tv-soffan blir perfekt på lördag. 
Undrar om Britta lider av tåproblemen fortfarande?

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

I dag går det fort! De tippar under 1.05 i åktid. Det är 80 åkare - undrar om nån enda har fästvalla?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg

Ida får nog lägga in en rejäl träningsvecka till nästa helg om hon ska hänga med som åkande reporter då. Det ser ut som att hon inte är van att staka, lite konstigt att hoppa på ett sådant uppdrag om man vet med sig det. Då är det väl bättre man dammar av Henrik Eriksson som kan hänga med damklungan.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Ja, eller att det är ovant att staka med sändningsutrustningen? Undrar vad den väger? 

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Det är väl också skillnad på åkande reportern i Vasaloppet. Tjejvasan är ju bara 30 - här går det svinfort från start.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg

Det är väl också skillnad på åkande reportern i Vasaloppet. Tjejvasan är ju bara 30 - här går det svinfort från start.

Ja helt klart. Men det stod still i uppförsbacken när de filmade. Hon borde vara betydligt bättre drag i än Elin Ek som stakade förbi henne då. Jag tror man får göra en pudel och hitta en ny till nästa helg.

Ett spännande lopp hittills i vilket fall!  :)

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Åååååå vad tråkigt att inte stå i startfållan just nu :(

Årets höjdpunkt annars.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Självklart har de en annan åkande reporter nästa helg. En man förstås.

Jag tycker att det är uppfriskande att de testar att ha åkande reporter i Tjejvasan, jag tror det är första gången.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Och som Ida sa själv: "två år som pensionär" - hur ska hon kunna hänga på världens bästa långloppsåkare som grillar varandra...

Britta ser väldigt lovande ut för Vasaloppet!

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Kul att se Märta Rosen...qvist tror jag hon heter (från JVM) högt uppe. 

Har de sagt nåt om Anna Dyvik?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg

Och som Ida sa själv: "två år som pensionär" - hur ska hon kunna hänga på världens bästa långloppsåkare som grillar varandra...

Britta ser väldigt lovande ut för Vasaloppet!

De får flyga in Linn Svahn om hon inte ska åka något mer i VM, det vore något!  :)

Nu verkar hon fått upp farten i och för sig så kanske var lite tidig att döma. Är inget Ida-fan, hon är alltid så positiv.  B)

Väldigt intressant lopp i år att få se bra traditionella åkare mot långlopparna och det verkar inte helt givet vem som vinner. Om inte Lina har något lurt på gång.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Ja, otroligt intressant blandning av åkare! Korsgren ser ut att verkligen vilja vinna. Tre rejäla ryck på 30 minuter.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Undrar hur det kommer funka med spurtstrid i backarna mot målet vid Zornmuseet? 

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Tänk att Britta alltså inte kunde gå på två hela veckor, efter förfrysningen. Vilken skidåkare! Beundrar henne verkligen!

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Shit! Vem vann???

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 136 inlägg

Aha, Lina Korsgren. Grattis!