Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Omvänd utmaning till att staka Vasan

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Willie

Willie

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 683 inlägg
I och med att eliten börjat staka och vinna Vasaloppet på enbart glidvallade skidor har det ju blivit vanligare att även vältränade motionärer satsar på att enbart staka sig igenom loppet.
Jag saknar någon som satsar på en omvänd utmaning! Ingen som vill ge sig på att diagonala sig igenom hela loppet utan stavar?!

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 875 inlägg
Varför undrar jag :)

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 205 inlägg

Jo, men det var en kvinna som gjorde det för ett par år sen! Jag tror... hon hade nog brutit handen eller nåt? Och åkte utan stavar. (Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läste det.)

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 570 inlägg
Kolla in Knut Beck Engebretsens Birken 2016 utan stavar på ”märkestid”. Dock en rätt stark kille som gick jämnt med Johaug året innan. Spikerfeste!
https://www.dn.no/bi...ver/1-1-5607008

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 842 inlägg

Jo, men det var en kvinna som gjorde det för ett par år sen! Jag tror... hon hade nog brutit handen eller nåt? Och åkte utan stavar. (Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läste det.)

Hon skrev det på numera nedlagda forumet skid.se

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 738 inlägg

Träskidor borde ju funka bra om väderprognosen håller i sig med kallgrader och gammal snö?

Gäller bara att sätta på en smal modern bindning så inte 75 mm bygeln fastnar i spårkanterna.

(Mina ljusblå Sixtens guldkänga i kängruskinn har jag tyvärr inte kvar)

Ola på Österlen

Ola på Österlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 195 inlägg
Är det på grund av internet och sociala medier som intresset för att "vara först" med något ökat, eller har det alltid gjorts massor av unika eller premiärbedrifter bara att de får spridning idag?

Här på forat mumlades det en del om att åka Mora-Sälen tur och retur (med funderingar om spårmaskiner och andra hinder) men vips har Stålmannen Kulanko gjort det...

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Är det på grund av internet och sociala medier som intresset för att "vara först" med något ökat, eller har det alltid gjorts massor av unika eller premiärbedrifter bara att de får spridning idag?

Här på forat mumlades det en del om att åka Mora-Sälen tur och retur (med funderingar om spårmaskiner och andra hinder) men vips har Stålmannen Kulanko gjort det...

Här på forumet är det inget nytt att tanken att åka vasaloppet på träskidor ventilerats - vill minnas att Dunderklumpen var först med utmaningen. Jag hade lite planer på att åka, men efter en träning på träskidor slog jag tankarna ur hågen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar