Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Omvänd utmaning till att staka Vasan


Willie

Recommended Posts

I och med att eliten börjat staka och vinna Vasaloppet på enbart glidvallade skidor har det ju blivit vanligare att även vältränade motionärer satsar på att enbart staka sig igenom loppet.

Jag saknar någon som satsar på en omvänd utmaning! Ingen som vill ge sig på att diagonala sig igenom hela loppet utan stavar?!

Link to comment
Share on other sites

Träskidor borde ju funka bra om väderprognosen håller i sig med kallgrader och gammal snö?

Gäller bara att sätta på en smal modern bindning så inte 75 mm bygeln fastnar i spårkanterna.

(Mina ljusblå Sixtens guldkänga i kängruskinn har jag tyvärr inte kvar)

Link to comment
Share on other sites

Är det på grund av internet och sociala medier som intresset för att "vara först" med något ökat, eller har det alltid gjorts massor av unika eller premiärbedrifter bara att de får spridning idag?

 

Här på forat mumlades det en del om att åka Mora-Sälen tur och retur (med funderingar om spårmaskiner och andra hinder) men vips har Stålmannen Kulanko gjort det...

Link to comment
Share on other sites

Är det på grund av internet och sociala medier som intresset för att "vara först" med något ökat, eller har det alltid gjorts massor av unika eller premiärbedrifter bara att de får spridning idag?

 

Här på forat mumlades det en del om att åka Mora-Sälen tur och retur (med funderingar om spårmaskiner och andra hinder) men vips har Stålmannen Kulanko gjort det...

Här på forumet är det inget nytt att tanken att åka vasaloppet på träskidor ventilerats - vill minnas att Dunderklumpen var först med utmaningen. Jag hade lite planer på att åka, men efter en träning på träskidor slog jag tankarna ur hågen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...