Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vasaloppet 2020 - Hela sändningen?

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 209 inlägg

Någon som vet vart man kan hitta hela sändningen från förra årets Vasalopp?

malaka

malaka

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg

Tyvärr inte, Rickard Bergendahl hade den tidigare på Youtube men den är bortplockad, kanske var SVT inte så nöjda med det. 2019 och äldre ligger dock kvar.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 230 inlägg

Vad tjänar de (rättighetsinnehavarna) egentligen på att anmäla så att loppen försvinner från Youtube?
Ingen lär ju betala för att kolla på gamla lopp men eventuella reklaminkomster på Youtube går ju inte till den som laddar upp klippen utan till rättighetsinnehavarna så det borde vara ganska idiotiskt att de försvinner?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 364 inlägg

Jag tycker att man skulle ha VL sändningarna tillgängliga betydligt längre... typ 15-20 år...

Kanske sjukt men jag tittar för ofta på dessa lopp för staktekniktips... dessutom hjälp att minnas väder osv.

Jag saknar flera VL pga av att SVT tar bort dem och Youtube saknar vissa. Sorgligt helt enkelt.

bojj

bojj

Medlem

• Members
  • Pip
  • 60 inlägg
Perfekt att kunna dra igång en vasaloppssändning när man kör långpass på stakmaskinen .

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 209 inlägg

Perfekt att kunna dra igång en vasaloppssändning när man kör långpass på stakmaskinen .

Precis har nu börjat att ladda sändningarna från Youtube för att kunna kolla vid långpass innan dom försvinner.

Konstigt att dom inte finns på SVT play.

Skickat från min SM-N986B via Tapatalk

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Motivet till att se på eftersändning av vasalopp är att till skillnad mot livesändning kan man plocka bort den tråkiga transportsträckan efter start och fram till ung Eldris. Jag brukar se på starten och sen gör jag annat fram till ung en halvtimme före beräknad målgång, då jag slår på TV,n igen.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 364 inlägg

Ojoj, jag ser fram emot att få se varenda minut varje gång jag kommer hem. Jag sätter på paus när jag hämtar kaffe :).

Badmotorfinger

Badmotorfinger

Medlem

• Members
  • Pip
  • 88 inlägg

Hvorfor ligger den ikke på SVT, tro?

Hele ligger på NRK: https://tv.nrk.no/se...01120/avspiller

Men det er kanskje ikke tilgjengelig i Sverige? Dra over grensa med mobilt bredbånd..

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 570 inlägg

Hvorfor ligger den ikke på SVT, tro?

Hele ligger på NRK: https://tv.nrk.no/se...01120/avspiller

Men det er kanskje ikke tilgjengelig i Sverige? Dra over grensa med mobilt bredbånd..

"For å strømme dette i EØS må du logge inn og bekrefte at du er bosatt i Norge med BankID"

Kräver IP-tunnel eller proxy dessutom...

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar