Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2020 - Hela sändningen?


boffi

Recommended Posts

Vad tjänar de (rättighetsinnehavarna) egentligen på att anmäla så att loppen försvinner från Youtube?
Ingen lär ju betala för att kolla på gamla lopp men eventuella reklaminkomster på Youtube går ju inte till den som laddar upp klippen utan till rättighetsinnehavarna så det borde vara ganska idiotiskt att de försvinner?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att man skulle ha VL sändningarna tillgängliga betydligt längre... typ 15-20 år...

Kanske sjukt men jag tittar för ofta på dessa lopp för staktekniktips... dessutom hjälp att minnas väder osv.

 

Jag saknar flera VL pga av att SVT tar bort dem och Youtube saknar vissa. Sorgligt helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Perfekt att kunna dra igång en vasaloppssändning när man kör långpass på stakmaskinen .

Precis har nu börjat att ladda sändningarna från Youtube för att kunna kolla vid långpass innan dom försvinner.

 

Konstigt att dom inte finns på SVT play.

 

Skickat från min SM-N986B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Motivet till att se på eftersändning av vasalopp är att till skillnad mot livesändning kan man plocka bort den tråkiga transportsträckan efter start och fram till ung Eldris. Jag brukar se på starten och sen gör jag annat fram till ung en halvtimme före beräknad målgång, då jag slår på TV,n igen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ligger den ikke på SVT, tro?

 

Hele ligger på NRK: https://tv.nrk.no/serie/ski-classics/2020/MSPO33201120/avspiller

 

Men det er kanskje ikke tilgjengelig i Sverige? Dra over grensa med mobilt bredbånd..

 

"For å strømme dette i EØS må du logge inn og bekrefte at du er bosatt i Norge med BankID"

 

Kräver IP-tunnel eller proxy dessutom...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...