Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vasaloppsveckan - idéer för framtiden

• Vänligen logga in för att kunna svara
44 svar till detta ämne

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 205 inlägg

Vasaloppspoesi  :wub:

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 364 inlägg

Knepigt med nya idéer tycker, nöjd med det mesta i VL.

Om man ska gå tillbaka till själva idéen med att VL som koncept ska hjälpa befolkningen med ökad motion i en allt mer förslappad och bekväm tillvaro (jag tror man nämnde stad dessutom?) så blir det inte mycket lättare.

Man har ordnat med populära arrangemang både på vintern och sommaren som åtminstone map skidor och löpning "pushar" motionären till en hyfsat kontinuerlig träning.

Så vad kan antingen öka motionsansträngningen hos befolkning alternativt peppa det som finns?

Om man ska öka aktiviteten mellan vinter och sommar så är nog seedningkonceptet eller träningsläger vägarna framåt.

Peppa under/för de arrangemang som finns idag kan ju ske med t ex sprintbanor på vintern, teknikbanor för mtb och kanske kostföreläsningar?

Medaljtänket kan utökas med Guld, Silver, Brons eller Järn i prestationsmedalj? Guld för bättre än 1,2 gånger vinnartid, Silver 1,35 gånger vinnartid, Brons 1,5 gånger vinnartid och Järn för deltagande?

Köandet kan förenklas, jag hade ju som många nadra gärna sett individuell seedning, hur svårt kan det vara? Seedningen ger dig en exakt startplats på gärdet. Hade förenklat startproceduren avsevärt för åkaren, sena/bytta anmälningar ger dig en startplats längst bak i rätt led med startnummer när du hämtar nummerlappen. Så skönt att sova lite längre, riktig frukost närmare start osv.

Maten kan ordnas bättre, utökat mattält med ölservering? Alltid fullt och trångt annars, standardmaten är ju ingen höjdare men fungerar om man nu inte vill/hinner gå på restaurang? det som verkligen fattas är något mer genomtänkt när man kommer i mål tycker jag, antingen en wrap som i år? eller tillbaka med mjölken och bulle eller liknande.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Jacek Graniecki, professionellt känd som Tede och DJ Buhh är en polsk rappare. Även känd som Tas De Fleia, TDF, Tedzik, Tedunio, Chory Pastor. Han började sin karriär i bandet 1 kHz. 1996 skapade JanMario och Tede ett band som heter Trzyha, där gruppen bytte namn till Warszafski Deszcz 1998.

TeDe är initialerna på mitt för och efternamn T D, men jag skall nog ändra till T Dson för att inte bli förknippad med en rappare i synnerhet som det pågår en rättegång i Stockholm med rappare inblandade.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 423 inlägg

TeDe är initialerna på mitt för och efternamn T D, men jag skall nog ändra till T Dson för att inte bli förknippad med en rappare i synnerhet som det pågår en rättegång i Stockholm med rappare inblandade.

Så att man istället förknippar dig med skådespelaren Ted Danson från TV-serien Skål..?;) Jag som hela tiden förknippat dig med  bassångaren Igor Volevodin som medverkat i Verdis Rigoletto i Madrid...:)

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Så att man istället förknippar dig med skådespelaren Ted Danson från TV-serien Skål..? ;) Jag som hela tiden förknippat dig med  bassångaren Igor Volevodin som medverkat i Verdis Rigoletto i Madrid... :)

:)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar