Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Madshus Race Speed ( skate)


Thomasz

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kanske jag låter otrevlig men det blir lite löjligt när du som nybörjare utan kunskap(dina egna ord) så fullständigt sågar deras kompetens, som för övrigt är hög, för att du inte är nöjd med dina skidor. Allt handlar ju om vad du ger dom för förutsättningar att plocka rätt skidor till dig. Det handlar inte om deras ”teoretiska modeller”. Och samtidigt vore det extremt konstigt om dom inte plockar skidor utefter sitt tycke/smak, något dom har lärt sig genom många år av erfarenhet. Givetvis tråkigt att du känner att skidorna inte passar dig, men att deras kompetens skulle vara ett problem...nja.

 

Skidplocken blir inte bättre för att du besöker en butik om du ändå inte kan någonting om skidor och spann själv.

Håller med 

Link to comment
Share on other sites

Skistart är väldigt duktiga på att plocka skate. En ”vanlig” konsument kan inte få bättre möjligheter sas.

 

Mitt tips till dig, du känner nog även dig själv som kund. Köp alltid skidor i en fysik butik så du kan muntligen diskutera med säljaren (proffset) I Sthlm känner jag till Alewalds. Annars rek jag dig åka till Pölder. Du kan t.o.m. ringa dom innan och förvarna att du kommer.

Link to comment
Share on other sites

Håller med 

Hoppas att Du har sett min redigering.

 

Hur som helst så kanske det kan uppfattas som hårt formulerat,men precis som jag är inne på med mitt resonemang om Besserwisers,så är detta som jag närmast kan komma till.

 

Min poäng är att jag försökte att få tag på Skistart( men det har varigt en omöjlighet), när jag märkte att Skistart närmast idiotförklarade mig som person ( att jag inte skulle ifrågasätta deras kompetens), att komma krypande till korset som en halvhjärtelig ursäkt när loppet redan vart kört, så vad hade jag annars för val?

Link to comment
Share on other sites

Thomasz>>> Kan du svara mig på några frågor?

 

1. Hur många gånger åkte du på skidorna?

2. Ungefär hur djup var snön när "hela skidan sjönk igenom som en sten" som du beskrev i ditt första inlägg i tråden?

3. Var på skidan uppstod sprickan som du skrev om i ditt redigerade inlägg ovan?

Link to comment
Share on other sites

Vänta lite nu. Jag satte precis kaffet i fel strupe! Du går igång som tusan på att du är missnöjd med ditt köp från Skistart. Sen säljer du samma skida som nu också har trasig bindning och en spricka i till en ”nybörjare” och ”hoppas dom inte märker nåt”

 

Tja well ....jag vet inte jag men.....

Link to comment
Share on other sites

Att dricka kaffe och läsa tråd

är kanske inget bra råd

då kan man börja hicka

om man upptäcker en spricka

och vi andra börjar undra

om att sälja skidorna var helt hundra

men på Skistart pustar de nog ut

nu när det blev lugnt till slut.

Tede -21

Jag tar av mig swixmössan och bugar och bockar. Jesus lever.

Link to comment
Share on other sites

Att dricka kaffe och läsa tråd

är kanske inget bra råd

då kan man börja hicka

om man upptäcker en spricka

och vi andra börjar undra

om att sälja skidorna var helt hundra

men på Skistart pustar de nog ut

nu när det blev lugnt till slut.

Tede -21

Verkar som att Vi har en poet i detta forum.

Uppskattar verkligen detta,och att budskapet blir mer lättförståeligt( diplomatiskt).

 

Hur som helst så då Skistart själva inte ville kompensera mig ( deras spann/ nöjd kundgaranti är att betrakta som ett skämt) , o för att räddas det som räddas kan.

Hade jag valt att returnera dessa till skistart så hade jag dels fått bekosta returfraktem,men även att jag i slutändan skulle ha gått back hur som helst.

 

Som det är med kapital så gäller det att omsätta detta,o inte känna ngt sentimentalt värde i detta.

I vart fall så gick jag "bara" back 2500.

Link to comment
Share on other sites

Thomasz>>> Kan du svara mig på några frågor?

 

1. Hur många gånger åkte du på skidorna?

2. Ungefär hur djup var snön när "hela skidan sjönk igenom som en sten" som du beskrev i ditt första inlägg i tråden?

3. Var på skidan uppstod sprickan som du skrev om i ditt redigerade inlägg ovan?

Som svar på dina frågor( jag må ha besvarat dem tidigare,men för övertydlighetens skull).

 

1. Jag har bara provåkt skidorna 2 ggr.

 

2. Det vart inte så mkt snö,men uppskatar detta till 3-4cm ( typ som halva skidhöjden), men uppenbarligen så räckte detta.

Fast jag får uppfattningen att detta har att göra med själva föret,som mer vart som en hög med upplaggd snö på Stockholms Stadion,snarare än en välprepad bädd lämpad för ändamålet(mer för klassiskt än skate,men då kanske mer för spannlösa skidor typ turskidor)

 

3.Själva sprickan vart då i själva nostippen,troligtvis så skedde detta efter att skidorna grävde ner sig i snön( fastnade). Att detta kanske beskrivs värre än vad det är,men skidan håller fortfarande ihop,så på detta sätt så är dem funktionella.

Link to comment
Share on other sites

Vad hände med killen som blev missnöjd med sina skidor och gapade om återköp men sen sålde dom defekta till en annan stackare utan tala om vilket skräp det var?

 

 

Var hela tråden ett konstprojekt månne?

Om det så var måste jag ändå säga att forummedlemmarna kommerigenomdet med äran i behåll, i motsats till andra konstprojekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...