Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Bästa poddarna om skidåkning

• Vänligen logga in för att kunna svara
31 svar till detta ämne

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Moderators
  • 2 321 inlägg

Är väl lite så att man tröttnar på alla poddar efter ett tag, speciellt om man hittar en ny och sen ska lyssna ikapp sen poddens start 2år bakåt...

Lagom kondition har en del guldkorn men också rätt mycket trams, målgruppen är väl motionären. Erik är bra, Niklas ska väl vara nån slags sidekick som motsvarar den normale motionären. Jag tycker mest han är ett störningsmoment som sänker poddens kvalitet (om man inte gillar ullunderställ och är södermalmshipster med stuga i Åre).

Lager157 är bra men ibland men har en helt annan profil mer nördig och riktad mot tävlingsåkning.

Jag gillar att variera mellan olika typer av poddar, lyssnar även en del på:
-Runes löparpodd(avsnitten med Nils van der Poel är riktigt sköna), Rune är ju en legend i sig.
-Maratonpodden är bra om det är intressanta gäster, lite mer talkshowstuk och man skippar flumreklamen,
-Umaras Prestera Mera också väldigt bra och faktaspäckad.. 
-Tyngre träningssnack, extermet nördig och går inte slölyssna på..
-Maratonlabbet

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 742 inlägg

Tycker lagom kondition är bra. Jag gillar Erik Wikström han är duktig och har många tips till "vanliga" människor gillar att han inte utgår ifrån elit.

Tycker Erik är bra i vismas pod också där är det oftast gästerna som är för dåliga på engelska. Frågan är hur många lyssnare de har utanför Sverige och Norge? Hade den podden varit på svenska eller norska istället så tror jag den hade varit bättre.

Tyvärr har Wickströms intervjuer blivit så förutsägbara att SVTs repriser känns spännande. Fast han jagar väl i första hand medlemmar som vill betala bra för att vara med i hans Facebook grupp nu? Då kan man väl använda förra årets manus igen..

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 414 inlägg
Lager 157 podden. Alldeles för lite prat om fästvalla:) Och för mycket race reports. Bryr mig inte ett dugg om vad Anton Karlsson åt till frukost före La Diagonela.

Klistervalla

Klistervalla

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

En kombo av Vasapodden och Lagom kondition kanske.

Jag gillar och höra rapporter från elitåkarna men är inte överdrivet förtjust i hur några fiktiva karaktärer ska lägga upp sin vårträning. Gillar att jag som riktig motionär kan relatera till Niklas relativa låga nivå. Ogillar hur Lagom nästan gjort sak av att vara ointresserade av elitskidåkning, Förutom EWs egna karriär då.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 414 inlägg
Quiz. Gissa podden.

En vabbande söderkis som flyttat till Åre och en smal överenergisk boråsare med massa lokala polare som ska namedroppas trots ingen vet vilka det är eller har något intresse av att veta vilka de är. Blandat med reklam som programledarna högst odiskret försöker blanda in i konversationen. Typ Joooo du, på tal om pulszoner, visste du att Jeansverket har vårrea nu?

Lejonet

Lejonet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 552 inlägg

För er som gillar vetenskap praktiskt tillämpad: HC Holmberg - En karriär som tränare och forskare — Tyngre

Jag tror den saknar odiskret produktplacering, eller produktplacering över huvud taget.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 204 inlägg

Systrarna Kallurs podd har faktiskt ett par rätt bra och roliga avsnitt om skidåkning - för dem som är i målgruppen: totala nybörjare som kanske är i samma situation, med småbarn etc. 

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 840 inlägg

Ebba Andersson & Lisa Vinsa - nån som har lyssnat på deras podd??

Falken86

Falken86

Medlem

• Members
  • Pip
  • 213 inlägg

Genomled några avsnitt i hopp om att det skulle bli mer intressant, men tyvärr.

Är man väldigt intresserad av just personerna Ebba och Lisa så kanske..

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 204 inlägg

Jag lyssnade på nåt avsnitt av Ebba och Lisa i början men tyckte det var för mycket prat om annat, och för lite skidåkning. Å andra sidan - vilka poddar är perfekta från start... Dags att provlyssna nåt mer avsnitt!

nattkreatur

nattkreatur

Ny medlem

• Members
  • 4 inlägg

Jag har lyssnat lite och jag måste medge att det är väldigt härliga tjejer men den passar inte mig alls, även om jag fick några roliga husmorstips. Dom hade lyssnarfrågor och dom verkade främst komma från barn/ungdomar och jag tror det är där podden går hem som bäst, hos deras unga fans. Som en vuxen medelmåttig dundermotionär kanske man bör leta sig vidare till något nördigare.

Min absoluta favoritpodd är Skidsnack. Förbannat roligt och riktigt härligt att få aktuella skidnyheter(världscupfokus) levererade med humor, ordvitsar, ryss-poesi och rimstugor. Det är en frisk fläkt i en stelbent värld.

En ny podd är Ski(d)nytt som jag har lyssnat på ett par avsnitt av och tycker är helt super. Det är Elin och Öyvind(fd Lager157) som snackar träning o nyheter en gång i veckan och det jag gillar bäst är att dom har en perfekt balans av världscup, långlopp och rullskidlopp. Hade väntat mig enbart långloppsfokus men det verkar inte alls vara så, vilket var en glad överraskning. Jag har redan lärt mig flera norska ord och räknar med att tale flytende norsk inom to ti fyre uker.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 840 inlägg
MurvelMarko. Kommande podd av marko säävälä

finns trailer på spotify

https://open.spotify...tFB2WIdXnU&nd=1

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar