Lite av min nya favoritpodd ska erkännas, kul nörderi runt elitmotionärs-wannabe nivån. Kan relatera.
Nån som lyssnar på Smala skidor? Vad tycker ni?
Lite av min nya favoritpodd ska erkännas, kul nörderi runt elitmotionärs-wannabe nivån. Kan relatera.
Nån som lyssnar på Smala skidor? Vad tycker ni?
Jag ser att Marko Säävälä startar en ny podd efter höstlovet: "Liverapportören - längdskidor i Stockholm". Kul!
Nån som lyssnar på några andra nya skidpoddar och/eller avsnitt och kan tipsa?
Gillar Smala skidor bäst. Oerhört lyckad balans mellan faktiska träningstips, personliga anekdoter samt en och annan intervju. Programledarna befinner sig båda två på en något högre nivå än vad jag själv är, men det är ändå lätt att relatera till det mesta som sägs.
Vasapodden lyssnar jag på sporadiskt. Inte riktigt min grej då jag är oerhört mer intresserad av att utföra sport snarare än att följa tävlingskalendrar. Tänkte trots detta ändå försöka följa Ski Classics denna säsong så får se om podden upplevs mer relevant om jag kommer in i det.
Lagom Kondition blandar och ger. Gillade den skarpt för några år sedan, vilket sammanföll väl med min egen resa från vardagsaktiv men ändå mer eller mindre ständig nybörjare inom konditionsidrott till min nuvarande nivå. Om man bortser från att första halvan av avsnitten bokstavligen består av reklam och allmänt snack tycker jag så gott som alltid själva huvudämnet är intressant. Har egentligen inget emot att det blir mycket utfyllnad och flamsande. Det är sättet det framförs på. Känns framför allt som ena halvan av duon börjar bli lite väl bitter över att aldrig riktigt kunna komma igång ordentligt med träningen och därigenom känner ett behov av att stundtals t o m vara riktigt otrevlig och förminskande mot den andra. Förstår att syftet med podden till stor del är att balansera två motpoler. Sättet det görs på lämnar dock en hel del att önska.
En ny podd med Roberto Vacchi och Robin Bryntesson. Heter Glidarna och har nu släppt sitt andra avsnitt
Det är tydligen ingen hejd på hur många poddar som kan göras om längdskidor:
https://feeds.acast....ws/traning-fika
En hel del av gnället i Lagom Kondition har fått sin förklaring och det var absolut starkt gjort av vederbörande att berätta. All lycka till. De har dessutom haft några klart intressanta avsnitt det senaste så känns som podden är på uppgång igen. Kul!
Vilket då gnäll och vad var förklaringen?? I vilket avsnitt kom det upp??
Jag har inte lyssnat på några månader.
Vilket då gnäll och vad var förklaringen?? I vilket avsnitt kom det upp??
Jag har inte lyssnat på några månader.
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar