Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bekant med termen FARMS?


larsbern

Recommended Posts

Ni har säkert hört talas om förkortningen FAANG när man pratar om stora tech-bolag; Facebook, Apple, Amazon, Netflix och Google. (Även Microsoft kvalar in i ligan)

Så då förstår ni nog vad som åsyftas med FARMS i längdsammanhang?
Fischer, Atomic, Rossignol, Madshus, Salomon.
Såg det i denna artikeln där det bara verkar vara Fähndrich som tagit sig till wc-pallen med ett annat märke; Peltonen.
https://www.dailyskier.com/2019/05/24/meet-those-who-go-against-the-grain-at-least-when-it-comes-to-choosing-skis/

Den är ju snart två år gammal så det kan ju ha hänt nåt mer spektakulärt sen dess. Man kan ju argumentera för att det blir mer jämbördigt när när alla åker på Fischer men det skiljer ju sig en del på volymen skidor som plockas för t.ex. Johaug, Klæbo kontra t.ex. Björn Sandström.

Link to comment
Share on other sites

Vart tog Kästle vägen - de var ju på väg in på märkeskartan. Fö kör jag med mitt standarförslag: åkare skulle kunna ha kontrakt med olika skidmärken på klassiskt och skejt, I långlopp är Fischer förkrossande överlägset, men i traditionellt är variationen större.

ps. Mona Brorsson i skidskytte kör på Peltonen

Link to comment
Share on other sites

Vart tog Kästle vägen - de var ju på väg in på märkeskartan. Fö kör jag med mitt standarförslag: åkare skulle kunna ha kontrakt med olika skidmärken på klassiskt och skejt, I långlopp är Fischer förkrossande överlägset, men i traditionellt är variationen större.

ps. Mona Brorsson i skidskytte kör på Peltonen

Peltonen har väl nästan alla som gått på skidgymnasiet i Torsby blivit "pålurade".  ;)

Link to comment
Share on other sites

Å ändå åker hon som dominerat mest i långloppen på Salomon....

Du menar Ebba va?? Finns väl ingen annan som har 100% segerprocent.

 

(trodde hon åkte på Fischer iofs)

 

Kästle kan stoltsera med en 61:a plats i Vasaloppet herr. Tror de kommer dominera nästa säsong ihop med Skitrab.

Link to comment
Share on other sites

Vart tog Kästle vägen - de var ju på väg in på märkeskartan. Fö kör jag med mitt standarförslag: åkare skulle kunna ha kontrakt med olika skidmärken på klassiskt och skejt, I långlopp är Fischer förkrossande överlägset, men i traditionellt är variationen större.

ps. Mona Brorsson i skidskytte kör på Peltonen

 

Du menar Ebba va?? Finns väl ingen annan som har 100% segerprocent.

 

(trodde hon åkte på Fischer iofs)

 

Kästle kan stoltsera med en 61:a plats i Vasaloppet herr. Tror de kommer dominera nästa säsong ihop med Skitrab.

 

Kästle köptes ju upp av tjeckiska Sporten som gjorde det smarta draget att ta Kästles varumärke.

Förutom våra finska vänner Peltonen, Yoko och Karhu så ska vi inte glömma bort det exklusiva japanska märket Ogasaka. Har läst goda omdömen om deras svarta skatespjut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...