Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Klimatförändringar

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 516 inlägg

Ja det var väl ljusbrunt 2v nu före påsk i slutet av mars :)

Tycker du låter lite bitter på vara längdåkare i Västsverige. Själv tycker jag det funkar alldeles utmärkt. Trots jordens undergång kryper närmare dag för dag.

Jag saknar mina silar med nysnö, det vita pudret ;)
Visst vore det romantiskt att bo i Lillehammer eller Oslo för den delen, men Götet e la för gôtt också. Tänk på alla fantastiska cykelbanor vi har och som ofta är belysta på den mörka delen av året. Och ett skidgarage är bättre än inget alls när abstinensen faller på.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 373 inlägg
Ja och glöm inte heller Västgötabanan. Eller som du kallar din lilla del Lärjebanan. Det vänder jag mig starkt emot. Påhitt och trams :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 516 inlägg

Ja och glöm inte heller Västgötabanan. Eller som du kallar din lilla del Lärjebanan. Det vänder jag mig starkt emot. Påhitt och trams :)

Nu är du ute och "checker" lite Skogis som vi säger på värmländska när nån vill ha debatt ;)

Du har säkert noterat att jag lämnat benämningen Lärjebanan bakom mig och kommit längre på Västgötabanan. Ända till Sjövik ibland. Men bra att du tar upp det, jag behöver lite morot att ta mig ut på rullskidorna och hitta motivationen.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 373 inlägg

Nu är du ute och "checker" lite Skogis som vi säger på värmländska när nån vill ha debatt ;)

Du har säkert noterat att jag lämnat benämningen Lärjebanan bakom mig och kommit längre på Västgötabanan. Ända till Sjövik ibland. Men bra att du tar upp det, jag behöver lite morot att ta mig ut på rullskidorna och hitta motivationen.

Tåg är ju klimatsmart. Så passa på och staka du LB. Snart tuffar tågen igen. Nästa station Björboholm.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar