Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jubileumsvasan


artur

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack Ola. Mycket intressant startlista. Och givetvis blir det speciellt intressant att följa din framfart. Och Jättekul att det visar sig att en nära vän till mig (också han Matteprofessor) med samma efternamn som ditt faktiskt är din nära släktning. Världen är bra liten ibland. Jag noterar att jag skulle ha varit aldst i fältet. Men ärligt talat tror jag inte jag skulle klara det i min ålder och nuvarande fysiska status trots att jag ju är lite välkänd för att inte ge upp så lätt (hittills har jag aldrig behövt bryta något lopp varken på skidor, löpning och orientering men denna gång gissar jag att "lodet varit för lätt" och då stannar faktiskt klockan). Med denna utrustning och kanske ganska ospårat är det en superprestation för oss motionärer att genomföra detta. För de elitåkare som är med är en annan sak, men ändå intressant. För egen del kommer jag att hålla ett extra öga på följande nummer: 1, 18,34,39,41,47,50,51.56.62.66,80, 95, 114, 125, 126, 127.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lycka till ola. Verkligen kul att jag fått bli vän med dig och flera andra som skall vara med. Och superkul att jag får följa era förberedelser på annan tråd. Jag är verkligen superimponerad och samtidigt lite avundsjuk. Jag hade verkligen velat vara med er på riktigt men tyvärr räcker inte min nuvarande kapacitet till att klara ett sädant kraftprov.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

På lördag börjar hundraårsfirandet.

 

Livestreaming från sju på morgonen:

https://vasaloppet.tv/

 

Många kända namn i startlistan. Oskar Svärd har störst trugor, men vinner han? Eller är det västgöten Erik Wickström som tränat smartast?

Hur många kommer egentligen att komma ända fram till målet?

Birger Fält kör med långa stavar utan handrem.

^_^

Link to comment
Share on other sites

Helt OK TVproduktion med ganska små medel. Mycket nördinformation , plus på det.

Bra jobbat att gå under 7 timmar men då ska man ha i minnet att Särna Hedlund körde på 5.36 1926.

 

Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk

Var faktiskt lite förvånad över hur bra klass TV-sändningen höll. Kanske inte SVT-nivå men helt klart Discovery-klass! :-)

 

Ruggigt imponerad av Erik Wickström, eller ja egentligen av alla som tog sig an utmaningen och alla som dessutom kom i mål. Men Erik körde snabbast av alla och ändå verkade han nästan pigg efter målgång. Nu är ju Erik en fantastisk Vasaloppsåkare, tror han har 11 lopp topp 100, så det var inte oväntat att han skulle bli svårslagen. Men kan det ha skiljt lite i material också? Tyckte mig se att Erik stakade en del medan Södergren nästan uteslutande diagonalade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...