Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Jubileumsvasan


artur

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Igår kväll blev jag äntligen klar med min berättelse om Jubileumsvasan, från allra första början fram till slutet.

Det är en lång rapport (ca 14 sidor) så jag lägger länken till mot Facebook-inlägg.

 

https://www.facebook.com/100008830364862/posts/2771840836453568/?app=fbl

Tusen tack för din fantrastiskt fina beskrivning ola H. Jag är mycket tacksam mot dig och ett 20 tal andra jag fått vara med på ett hörn i era förberedelser och genomförande av ett av vår tides mest fascinerande äventyr (via den speciella FB tråden). Och att ha fått dig och flera andra som vänner uppskattar jag mycket. Jag , om någon, förstår vilken fantastisk prestation du och andra hjältar gjort. Något helt annat än det jag själv gjort trots mina 73 genomförda fullängdslopp bl.a. öppet spår två dar irad vid 8 tillfällen. Men även om jag nu är för gammal att klara detta så känner jag stor gemenskap och  som er supporter och själsfrände :wub:

Link to comment
Share on other sites

Härligt Ola! 

 

Jag kan absolut dra paralleller med de första stapplande VL besöken för egen del, jag tror det är universellt hur man upplever total utmattning.

 

Upplevelsen blir ju oftast mycket bättre en stund efteråt... lite olika hur lång tid som behövs.

Skulle du göra om det?

Tack Knappen, Lars-Erik,Maria och Pask.

 

Skulle jag göra om det?

Ja, jag skulle göra om loppet. Jag skulle försöka skida med en annan inställning. Jag skulle undvika en bortre deadline (banketten).

 

Men nu har jag all utrustning. Jag vet hur man gör. Det skulle inte bli samma resa. Jag kan inte lära mig cykla en gång till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...