För egen del är jag inte speciellt intresserad av VL,s veteranklubb, då långdistans inte varit min starka sida. De första loppen var stora upplevelser men efterhand blev det slentrian, hade inte ÖS i skate kommit hade jag stannat vid 20. Märkligt nog uppskattade jag årets medalj för Vasaåket 30 Hemma nästan lika mycket som veteranmedaljen, då jag tog det som en fin gest från vasaloppet att de inte glömt bort hemmaåkarna. 
Kära veteranbroder volevodin. Vi är verkligen så olika vi kan vara volevodin trots att du och jag ser ut att vara de enda här på forum som uppfyller kraven för att platsa i Vasaloppets veteranklubb. Jag är tvärtom superstolt att vara Vasaloppsveteran. Och beträffande den medalj vi fick i vinter: även jag fick en sådan efter att ha genomfört hemmavasan 90 km på en medioker tid över 9 timmar. Och det kändes nästan orätt. Medaljen var lika fin som de 23 prestationsmedaljer jag klarade (mindre än 150 % av segrartiden) under min jakt på att bli riktig veteran. Var och en av dessa medaljer känner jag däremot stor glädje av. Du är unik på många sätt volevodin t.ex.
1.du är den enda i veteranklubben som jag känner som inte är stolt att vara medlem.
2. du har gjort överlägset mest inlägg på skidforum
3. du är den enda vuxna skidåkare jag känner som känner stor glädje av att belönas med medalj för att åka 30 km på hemmaplan utan kontroll och krav på tid
4. du är den jag känner som haft överlägset mest åsikter (mest mot) stålsickling utan att själv prova
Och du är en trevlig prick när man pratar privat med dig,