Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävling på 2:or - Tips till motionär


Cykelkillen

Recommended Posts

Jag använder PU hjulen endast på tävlingar. All träning sker ändå på 3-3 alt 3-4 hjul. Och på tävling så vill iallafall jag ha optimalt rull så at man inte blir från rullad i nerförsbackarna. 

Jag har samma tanke, på träning får det gärna gå tyngre ibland. Den här gången ville jag testa precis det jag tänkte åka på i Alliansloppet Open och med samma starttid(8.00). Jag lärde mig mycket på det eftersom det råkade vara en kylig morgon.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om man gillar Swenors kompositstomme kan man välja Carbonfibre med rosa PU 2or i stället, då behövs inga brickor hit och dit utan det är bara att skruva dit hjulen eller köpa färdigt med den kombinationen. Den enda nackdelen är att löv kan fastna i stänkskärmarna i och med att hjulen går ganska tight i skärmarna, har hänt mig flera gånger under höstarna.

Rätt låg viktgräns på åkaren på Carbonfibrestommen va?

 

Elpex Evolution V eller X annars från början om man nu funderar på att köpa nytt med sådan stomme och rosa hjul :)

 

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag körde på PU i lördagens Allianslopp Open. Har nog följt alla trimtips i denna tråd plus använt ett par till......
I mål så hade jag 75% före mig och bland de åkare jag hade runt mig under loppet så såg jag ingen som hade bättre rull än mig. Jag hade en svagt positivt trend i loppet och känslan bra i mål. Annars verkade det som om de flesta valde gummi i lördags.

Link to comment
Share on other sites

Ja nånstans runt 10-15° lite beroende på om det är soligt eller mulet. Solen värmer asfalten så sol runt 10° mulet 15°. Typ så...

Inget som jag vet om det stämmer men det känns bra tycker jag.

Kan tänka mig på kurvig varvbana, och efter ett tag att PU-hjul blir varmare och går bättre ju mer man åker kanske bromsar.

Väger mycket och därmed kan gå bra i något lägre temp för 90kg och uppåt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...