Hej, jag har ökat på mitt rullskidåkande.
Känner ont på insidan av viss fingerleder.
Tex insidan ( handflatan sidan) av pekfinger leden, ett steg ut från knogen.
Jag stakar inte med super hårda nedslag i asfalten, särskilt inte med denna värme.
Någon som har tips/erfarenhet?
Blomman

Ont i fingerleder
Startad av
flowerbeach
, aug 01 2021 13:45
Postad 01 augusti 2021 - 13:45

Postad 01 augusti 2021 - 15:18

Testa med andra stavremmar. För mig fungerar bara vissa remmar. Får olika problem med olika remmar som trycker på olika nerver. Men kan såklart vara ett annat problem också, men remmen är viktig.
Postad 01 augusti 2021 - 18:55

Samma tips här, kolla om det klämmer eller ligger emot.
Jag hade ordentligt ont ovansidan tumryggen och tog hålslaget och avlastade remmen där och slapp bekymret.
Ett annat tips kan vara att släppa staven i staktaget dvs öppna handen när du sätter i staven och fånga den enbart i draget tillbaka och släpp igen. Blåsor och ont i fingrar minskade för mig när jag började göra så.
Jag hade ordentligt ont ovansidan tumryggen och tog hålslaget och avlastade remmen där och slapp bekymret.
Ett annat tips kan vara att släppa staven i staktaget dvs öppna handen när du sätter i staven och fånga den enbart i draget tillbaka och släpp igen. Blåsor och ont i fingrar minskade för mig när jag började göra så.
Postad 01 augusti 2021 - 19:06

Du har nog ökat för fort. Tagga ner lite och lägg en bit sittunderlag mellan rem hand så blir det bra.
Postad 03 augusti 2021 - 09:03

Tack för tips
Jag provar lite olika varianter
//Blomman
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar