Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Sommar och sol ... hur behåller ni motivationen?

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 399 inlägg

Hur går det med sommarträningen? Själv är jag på fyra veckors resa och har träningskläder nedpackade, men de glider längre och längre ner i väskan... Får man räkna "bära tung ryggsäck uppför trappa" i 38 graders värme i träningsdagboken?  :unsure:

Vad håller ni andra på med i träningsväg?

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 931 inlägg

Det går bra. Rullskidor, mountainbike och skidåkning :)

Magnus1969

Magnus1969

Medlem

• Members
  • Pip
  • 275 inlägg

Rullskidor, löpning och cykel. Tränar ganska mycket och skulle gärna träna ännu mer. Motivation saknas inte. Det är bara alla sociala sammankomster, badande och "måsten"  som stjäl för mycket tid. Klart överreklamerat.

Hobbymotionären

Hobbymotionären

Medlem

• Members
  • Pip
  • 50 inlägg
Japp, så är det. Motivation råder det egentligen ingen brist på men just i år har det varit extra mycket av andra måsten. Och jag vägrar (oftast) vända på varenda minut för att få till ett pass. Konsekvensen blir att både volym och upplägg ser ut ungefär som vanligt, trots semestertider.

Enda egentliga skillnaden är att jag är mer spridd än någonsin när det gäller själva idrottsgrenarna i sig. Kul, men ska bli skönt att fokusera på skidåkningen framåt hösten.

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 435 inlägg
Har knappt rört mig på 5v, som det brukar bli under sommartiden. Rätt skönt att ta en riktig mental paus, får se om det planerade löppasset i em blir starten

Mr X

Mr X

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Mycket cykling +200mil, för lite rullskidor, knappt 10mil och lite löpning knappt 5mil
På lördag blir det från botten till sockertoppen (Halstatestet) så får man se hur man ligger till i formen, ska även springa Järnforan terräng 14km i augusti.
Så lite finns det att motivera sig med under sommaren också, även om det inte blir lika regelbunden träning under semestern.
Som det är skrivet tidigare är det annat som också ska hinnas göras med familjen också i semestertider.

Skickat från min Armor 11T 5G via Tapatalk

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar