Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Träskidor, ta bort stearin

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

mrsowana

mrsowana

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg
Helt fel säsong, men ändå.
Om träskidor preparerats med stearin under slutet på vintersäsongen, måste man ta bort den innan man lägger på tjära? Hur i så fall?

Magnus1969

Magnus1969

Medlem

• Members
  • Pip
  • 70 inlägg

Helt fel säsong, men ändå.
Om träskidor preparerats med stearin under slutet på vintersäsongen, måste man ta bort den innan man lägger på tjära? Hur i så fall?

En kompis från ungdomen fick stearin på sina byxor under en förfest. Såg inte roligt ut och lite desperat ringde han sin morsa och bad om råd. Tipset han fick var att lägga på hushållspapper och värma med strykjärn. Fungerade klockrent, syntes ingenting på byxorna efteråt.

Så mitt förslag är hushållspapper och strykjärn. Eller vallajärn om du vill lyxa till det...

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 626 inlägg

En kompis från ungdomen fick stearin på sina byxor under en förfest. Såg inte roligt ut och lite desperat ringde han sin morsa och bad om råd. Tipset han fick var att lägga på hushållspapper och värma med strykjärn. Fungerade klockrent, syntes ingenting på byxorna efteråt.

Så mitt förslag är hushållspapper och strykjärn. Eller vallajärn om du vill lyxa till det...

Kaffefilter kan fungera ännu bättre, lite styvare och mer lätthanterligt än papper.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 752 inlägg
Toapapper och strykjärn använder jag för att ta bort fästvalla. Är det stearin så kan man väl sickla bort det värsta först..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar