Jag fick en kompis att filma mig nu i helgen. Efter att ha tittat på en hel del videos i länkarna ovan och jämfört med mig själv tror jag att jag ser en del av problemet. Det som framförallt var tydligt för mig var att jag skjuter ut rumpan alldeles för långt bak, vilket gör att jag har svårt att sätta tryck i staven. Det såg ärligt talat inget vidare ut...
Var därefter ute en gång där jag bara fokuserade på att försöka hålla inne baken och jobba med överkroppsrörelsen. Och nu ikväll körde jag 15km på tid för att se om det blev någon skillnad. Kom runt på 3:25/km. Med tanke på vädret skulle jag säga det är ca 10s/km snabbare än jag förväntat mig med tanke på mina senaste turer. Jag kände mig dessutom fräschare än väntat, vilket förhoppningsvis tyder på att jag åkte lite effektivare än jag brukar. Tycker fortfarande det är svårt att hålla inne baken, så hoppas det finns potential till fler "gratissekunder" och krafteffektivisering. Verkar hursomhelst lovande, så jag skall absolut fortsätta jobba vidare på det.