Nya Vasaloppsboken av Henrik Lenngren lanseras imorgon 15 september ; Vasaloppet - 90 Kvinnor och Män i fäders spår. Den är dock redan idag beställningsbar på exempelvis Adlibris (https://www.adlibris...r-9789177993544), Bokus och CDON. Dessutom kommer man att kunna köpa den i många andra bokhandlar exempelvis Akademibokhandeln, från och med i morgon.
Och som ni redan vet utvaldes jag som en av dessa 90 efter tips på detta forum. Stort, mycket stort, det trodde jag aldrig kunde hända en så medioker åkare som jag. Vad jag minns var det Vasa, skogsvakt och kanske någon mer som föreslog mig. Tusen tack, det är en stor ära för mig att beskrivas med en mängd andra skidåkare som jag har största aktning för och sett mycket upp till t.ex.Mora-Nisse, Britta Johansson Norgren, Carina Hammarstrand (Volevodins favorit), Auklandbröderna, Nina Lintzen, Benny Södergren, Staffan Larsson, Sven Äke Lundbäck, Erik Wikström, Stephen Wilson, Andreas Nygård, Benny Södergren, Börje Karlsson, Anders Blomqvist, etc. etc. Och som ni ser av reklamfliken ovan har författaren valt att inleda boken med beskrivningen av mig (klicka bara på "Se ett smakprov")
I morgon i samband med lanseringen kommer Erik, Carina och jag att medverka på någon typ av intervju.
Förlaget hoppas att detta blir Årets julklappsbok. I varje fall tror jag att den har alla möjligheter att bli Folkets Vasaloppsbok för många år framöver. Den har en betydligt folkligare och bredare framtoning än tidigare Vasaloppsrelaterade böker såsom Ur Spår (Assar Rönnlund), I Vita spår (Mora Nisse Karlsson), I Vilda Spår (Sixten Jernberg) och 50 Vasalopp Jubileumsbok från 1972. etc
Redigerat av Lars-Erik, 15 september 2021 - 08:36 .