Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Klarälvsloppet 2021

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

OlleG

OlleG

Medlem

• Members
  • Pip
  • 69 inlägg

Hej

Är inte seedningstiderna från Klarälvsloppet för VL väldigt tuffa?

Själv klarade jag led 4 i senaste riktiga VL (2020) och skulle hamna i led 8 baserat på Klarälvsloppet. Ungefär lika tränad.

/OlleG

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 209 inlägg

För mig är det tvärtom. Brukar få 1-2 led bättre på rullskidor än på Vasaloppet. Är nog för att jag är tung med dålig teknik  :)

Fick led 4 på Vasaåket i år och led 3 på Klarälvsloppet, missade led 2 med ca 1 minut.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

För mig är det tvärtom. Brukar få 1-2 led bättre på rullskidor än på Vasaloppet. Är nog för att jag är tung med dålig teknik  :)

Fick led 4 på Vasaåket i år och led 3 på Klarälvsloppet, missade led 2 med ca 1 minut.

Hängde du på Petter Nortug ? :D

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 362 inlägg
Jag upplevde också att Nybrorullen hade tuff seedning. Kan det bero på att VL ger alla startled enligt bästa startled från både 2020 och 2021?
Jag skulle tro att det betyder fler i de främre startleden än vanligt så här tidigt.

OlleG

OlleG

Medlem

• Members
  • Pip
  • 69 inlägg

Det är nog prick på. Jag sköt upp min startplats till 2022 och fick behålla ledet. Som du, Knappen, skriver borde det var många i leden redan nu, innan vinterns seedningslopp går igång.

BTW är det någon som har seedningstabellen från Klarälvsloppet 2019 (olika förhållande kanske men ändå....)

/OlleG

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 209 inlägg

Det är nog prick på. Jag sköt upp min startplats till 2022 och fick behålla ledet. Som du, Knappen, skriver borde det var många i leden redan nu, innan vinterns seedningslopp går igång.

BTW är det någon som har seedningstabellen från Klarälvsloppet 2019 (olika förhållande kanske men ändå....)

/OlleG

Bifogad fil(er)

OlleG

OlleG

Medlem

• Members
  • Pip
  • 69 inlägg

Intressant, hade hamnat ett led bättre då men ändå inte som det brukar gå på snötävlingar.

Konklusionen är nog att jag har en del ytterligare att lära/träna på rullskidor.....

/OlleG

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar