Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rottefella Move


Monsieur

Recommended Posts

Jag är i stånd att skaffa mig ett par begagnade skidor med en Rottefella Xcelerator Pro Classic bindning med "Quicklocksystem anpassat för Movesystemet".

Innebär det att jag kan köpa till en Rottefella Move Race Unit och sätta längst fram på denna för att kunna flytta bindningen i farten?

Det ser ju ut som att det finns plats för en enhet längst fram.

 

Eller måste jag köpa en helt ny bindning där vipparmen ingår?

 

Det vore ju gött om jag kunde köpa enbart vipparmen.

 

post-20319-0-50959300-1632301883_thumb.png

post-20319-0-88932600-1632301888_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jag är i stånd att skaffa mig ett par begagnade skidor med en Rottefella Xcelerator Pro Classic bindning med "Quicklocksystem anpassat för Movesystemet".

Innebär det att jag kan köpa till en Rottefella Move Race Unit och sätta längst fram på denna för att kunna flytta bindningen i farten?

Det ser ju ut som att det finns plats för en enhet längst fram.

 

Eller måste jag köpa en helt ny bindning där vipparmen ingår?

 

 

Du måste tyvärr köpa en ny bindning om du vill kunna flytta medan du åker. Xcelerator Pro går inte att flytta i farten, man måste ta ur skon och lyfta på några plastflikar för att flytta den. Vipparmen passar bara på move-bindningar.

Link to comment
Share on other sites

Du måste tyvärr köpa en ny bindning om du vill kunna flytta medan du åker. Xcelerator Pro går inte att flytta i farten, man måste ta ur skon och lyfta på några plastflikar för att flytta den. Vipparmen passar bara på move-bindningar.

Nja inte riktigt så. om Xcelerator Pro är Move ready och du har en NIS 2.0 kan man köpa move switch för NIS 2.0 och montera.

https://rottefella.no/bindinger/langrenn/move/movetm-switch-kit-for-nis-2-0

 

Så tolkar jag Rottefellas hemsida. 

Link to comment
Share on other sites

Nja inte riktigt så. om Xcelerator Pro är Move ready och du har en NIS 2.0 kan man köpa move switch för NIS 2.0 och montera.

https://rottefella.no/bindinger/langrenn/move/movetm-switch-kit-for-nis-2-0

 

Så tolkar jag Rottefellas hemsida. 

Ja, det är mycket möjligt att du har rätt. Jag har bara använt Xcelerator Pro med NIS 1-plattan. 

Link to comment
Share on other sites

Nja inte riktigt så. om Xcelerator Pro är Move ready och du har en NIS 2.0 kan man köpa move switch för NIS 2.0 och montera.

https://rottefella.no/bindinger/langrenn/move/movetm-switch-kit-for-nis-2-0

 

Så tolkar jag Rottefellas hemsida.

 

Ja så verkar det vara! Vill helst ha Race-varianten och den fanns ju inte med kit för nis2. Attans. Väntar ett

tag och håller tummarna för att det kommer. Sparar ju en tusenlapp på detta isf. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...