Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Enklare Sport

• Vänligen logga in för att kunna svara
9 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 844 inlägg

Jag ser på Facebook att vår mycket uppskattade forum-vän Enklare Sport lägger ned butiken.

https://www.facebook...168015993239073

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 743 inlägg
Trist men en nischad verksamhet som får stryk av Covid har det tufft. Enklare sport är ibland svårare business. ENKLARE SPORT OUT!

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 231 inlägg

Trist men en nischad verksamhet som får stryk av Covid har det tufft. Enklare sport är ibland svårare business. ENKLARE SPORT OUT!

Jag tycker det är mycket synd. Han har absolut varit min favorithandlare under många år och just hjälpt mig att göra min skidåkning till Enklare Sport beträffande skidpreparering.etc. Och dessutom tipsat och stött mig Pers(s)onligen i flera olika sammanhang..

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 548 inlägg

Tycker också att det är synd, det varit en butik som haft ett sortiment som inte platsat i de stora kedjorna. Träffade honom en gång i Mora i samband med vasaloppet, där han stålsicklade skidor och det har väl varit ett av hans specialområde.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 366 inlägg
Jag tolkade texten på FB som att tjänsterna skulle ligga kvar i bolaget men produkterna skulle bort.
Ganska modernt tänk .
Produkter är commodity och låg vinstmarginal och tjänsterna går att nischa och hålla vinstmarginal på ok nivå.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 548 inlägg

Jag tolkade texten på FB som att tjänsterna skulle ligga kvar i bolaget men produkterna skulle bort.
Ganska modernt tänk .
Produkter är commodity och låg vinstmarginal och tjänsterna går att nischa och hålla vinstmarginal på ok nivå.

Då återstår att se vad som kommer att säljas ut och vad som kommer behållas som komplement till tjänsterna, kan tänkas att stålsicklingsprodukterna ligger kvar.

enklaresport

enklaresport

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

Hej!

Det är absolut lite trist även för mig men jag känner att jag hellre satsar på karriären som lärare, det ger mig så mycket mer. 

Sen är det inget mer tänk än att jag nog gärna har kvar liiiiite verksamhet och ingen baktanke på vad som är lukrativt eller inte. 

Som det är nu så kommer jag att lägga lite tid på att förbereda shopen på rea så att det verkligen bara är produkter som finns hemma i lagret som det blir rea på och initialt så lägger jag ut lite annat på Facebook-sidan och jag har även tänkt att ha lite rea på plats under v. 44 och sen i vår på det sista. 

Så inga stålsicklingsprodukter kommer ligga kvar när lagret är borta och så många sicklar är det inte. 

Träna för leva - lev för att träna! :-)

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 167 inlägg

Jo, synd du skalar ner!!

Men glädjande för eleverna!

enklaresport

enklaresport

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

Först till kvarn - https://www.enklares...n-fp-brush.html

enklaresport

enklaresport

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 inlägg

https://www.enklares...nylon-fin.html 

Det borde väl vara lugnt att lägga ut produkter här, vad tror ni? 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar