Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderkatalogen


Volevodin

Recommended Posts

20/21 års upplaga av Pölderkatalogen var den sista utgåvan. Inte utan att jag saknar en papperskatalog nu när alltmer blir digitalt, speciellt som det under  coronan mycket sköttes via nätet. Kingarnas King dvs Tony Pölder själv var borta i sista upplagan, så man hade lite på känn att "längdbibeln" snart var ett minne blott. Jag har sparat alla kataloger från första början, då det var ett litet häfte i A4 för att sen bli mer påkostade utgåvor i flerfärgstryck för att vi skidåkare skulle känna inspiration inför vinterns framfart i de vita spåren. Jag tillhör den generation som får en helt annan läsupplevelse av tryckta utgåvor än samma i digital form, men det går inte att stoppa en utveckling i en viss riktning. I framtiden kan givetvis de tryckta alsterna återuppstå på samma sätt som vinylskivorna kommit tillbaka, men som det ser ut nu lär det nog dröja ett bra tag.

Den nya digitala upplagan av "Pölderkatalogen" som ligger på hemsidan är pedagogiskt uppbyggd och ger nödvändig information om det som rör längdskidåkning och för dem som uppskattar neutral information är det fullt tillräckligt.

 

Även om "kingstolen" är tom så lever Tonys motto "Vinter blir det alltid" kvar oavsett form på utgåvorna.http://forum.odla.nu/style_emoticons/default/tummenupp.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag hade ett vad på G om vem som skulle skriva första inlägget om nya katalogen . Jag vann…

Jag håller med dig till 100% Volevodin, papperskatalog är en helt annan upplevelse. Förhoppningsvis sparar man resurser och får snabbare och mer frekvent uppdatering av ”katalogen ” på det här viset.

 

Formatet fungerar sådär på en mobil, inte så mycket översikt tycker jag. Bättre på datorn.

För övrigt gör jag det mesta med mobilen och allt mindre på datorn.

 

Men det finns ju alltid irl också… det blir det snart!

Link to comment
Share on other sites

En instution som gått i graven, men det ligger väl i tiden. Även jag saknar något att bläddra i.

Så är det, man behöver nåt att bläddra i när man sitter och klämmer. Min rekommendation är att köpa en bra printer. Så kan man få ut en pölderkatalog som liknar de första upplagorna. För övrigt kan man även printa ut idolbilder på Gunde och Wassberg när de kör enbensskate.

 

So many times it happens too fast

You change your passion for glory

Don't lose your grip on the dreams of the past

You must fight just to keep them alive

Link to comment
Share on other sites

Så är det, man behöver nåt att bläddra i när man sitter och klämmer. Min rekommendation är att köpa en bra printer. Så kan man få ut en pölderkatalog som liknar de första upplagorna. För övrigt kan man även printa ut idolbilder på Gunde och Wassberg när de kör enbensskate.

 

So many times it happens too fast

You change your passion for glory

Don't lose your grip on the dreams of the past

You must fight just to keep them alive

http://forum.odla.nu/style_emoticons/default/tummenupp.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...